Η συμβολή της αυτοαξιολόγησης και των συνεργατικών πρακτικών στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Διπλωματική Εργασία uoadl:3228913 82 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εκπαιδευτική Πολιτική και Διοίκηση της Εκπαίδευσης
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2022-09-04
Έτος εκπόνησης:
2022
Συγγραφέας:
Ιακωβάκη Βασιλική
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Γεώργιος Πασιάς
Δ. Φωτεινός
Ι. Ρουσσάκης
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η συμβολή της αυτοαξιολόγησης και των συνεργατικών πρακτικών στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Αγγλικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η συμβολή της αυτοαξιολόγησης και των συνεργατικών πρακτικών στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
Περίληψη:
Τα σύγχρονα εκπαιδευτικά συστήματα και οι επιταγές της κοινωνίας και των συνεχών αλλαγών που συντελούνται απαιτούν τόσο από τον εκπαιδευτικό όσο και από τον ίδιο τον οργανισμό να εξελίσσεται, να μαθαίνει δια βίου και να προσαρμόζεται στις ανάγκες της κοινωνίας της γνώσης. Συνεπώς, η ανάγκη για διασφάλιση της ποιότητας και για την επίτευξη των βέλτιστων μαθησιακών αποτελεσμάτων καθιστά απαραίτητη τη διαδικασία της αξιολόγησης στον τομέα της εκπαίδευσης που συνεχώς μεταβάλλεται λόγω των εξελίξεων παγκοσμίως. Υπό αυτήν την έννοια, η αξιολόγηση, και πιο συγκεκριμένα η εσωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων είναι αλληλένδετες πρακτικές με την εκπαιδευτική διαδικασία, καθώς και την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών οδηγώντας στη βελτίωση της εκπαίδευσης μέσω του αναστοχασμού και της ανάπτυξης συνεργατικών πρακτικών, και στη μετατροπή του οργανισμού σε κοινότητα μάθησης, όπου οι εκπαιδευτικοί μαθαίνουν πώς να μαθαίνουν.
Στην παρούσα διπλωματική εργασία μελετήθηκαν οι αντιλήψεις και οι στάσεις των εκπαιδευτικών σχετικά με τη συμβολή της διαδικασίας της αυτοαξιολόγησης και των συνεργατικών πρακτικών στην επαγγελματική τους ανάπτυξη, καθώς και ο ρόλος των οργάνων διοίκησης της σχολικής μονάδας (Διευθυντής/ντρια & Σύλλογος Διδασκόντων) στην ανάπτυξη και εφαρμογή τους. Η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε είναι η ποσοτική προσέγγιση, ενώ το δείγμα της έρευνας αποτελούν εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Αττικής (Ν=125). Το ερευνητικό εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε για τη συλλογή των δεδομένων σχεδιάστηκε από την ίδια την ερευνήτρια σε μορφή ερωτηματολογίου με ερωτήσεις κλειστού τύπου. Τα αποτελέσματα της μελέτης έδειξαν πως οι εκπαιδευτικοί εμφανίζονται επιφυλακτικοί ως προς τη διαδικασία της αυτοαξιολόγησης αναγνωρίζοντας, όμως, τα οφέλη της κυρίως ως προς τη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου μέσω της διάχυσης των καλών πρακτικών και την προώθηση της καινοτομίας παρά για τη δική τους επαγγελματική ανάπτυξη. Επίσης, διαφαίνεται πως απουσιάζει η κουλτούρα συνεργασίας στις σχολικές μονάδες και περιορίζεται στην ανταλλαγή ιδεών, εκπαιδευτικού υλικού και διδακτικών πρακτικών. Επιβεβαιώνεται, λοιπόν, πως διατηρείται ακόμα ο απομονωτισμός των εκπαιδευτικών στις σχολικές μονάδες της χώρας μας και η δυσκολία για συνεργασία, ενώ αποτελεί πρόκληση η εισαγωγή κι εφαρμογή της αυτό-αξιολόγησης στα σχολεία.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
Αυτό-αξιολόγηση, συνεργατικές πρακτικές, βελτίωση εκπαιδευτικού έργου, επαγγελματική ανάπτυξη, ενδοσχολική επιμόρφωση, αξιολόγηση ομοτέχνων, οργανισμός κοινότητα μάθησης
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
3
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
182
Αριθμός σελίδων:
303
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ_ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΙΑΚΩΒΑΚΗ.pdf
3 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.