«ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΣΟΒΑΡΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ «ΠΡΑΣΙΝΟ ΣΠΙΤΙ», ΜΕ ΣΤΟΧΟ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗΣ ΠΑΙΔΙΩΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ»

Διπλωματική Εργασία uoadl:3232091 45 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας για την Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2022-09-15
Έτος εκπόνησης:
2022
Συγγραφέας:
Γρίβα Ευανθία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μετάφας Δημήτριος, Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Ηλεκτρολόγων και Ηλεκτρονικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής

Παρούση Αντιγόνη, Αναπληρώτρια καθηγήτρια, Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, ΕΚΠΑ

Πατρικάκης Χαράλαμπος, Καθηγητής, Τμήμα Ηλεκτρολόγων και Ηλεκτρονικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής
Πρωτότυπος Τίτλος:
«ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΣΟΒΑΡΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ «ΠΡΑΣΙΝΟ ΣΠΙΤΙ», ΜΕ ΣΤΟΧΟ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗΣ ΠΑΙΔΙΩΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ»
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
''ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΣΟΒΑΡΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ «ΠΡΑΣΙΝΟ ΣΠΙΤΙ», ΜΕ ΣΤΟΧΟ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗΣ ΠΑΙΔΙΩΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ''
Περίληψη:
Η εν λόγω διπλωματική εργασία παρουσιάζει μια προσπάθεια δημιουργίας και
σχεδιασμού του Σοβαρού Παιχνιδιού «Πράσινο Σπίτι» για παιδιά προσχολικής ηλικίας,
με στόχο την ενίσχυση της περιβαλλοντολογικής τους ενσυναίσθησης. Ακόμα,
επιβλέπει στην υιοθέτηση καλών πρακτικών, τόσο προς τη σωστή διαδικασία της
ανακύκλωσης, όσο και στην εξοικονόμηση της ενέργειας και της συνετής χρήσης του
νερού. Η επιτακτική ανάγκη της ενσωμάτωσης των Νέων Τεχνολογιών στο
εκπαιδευτικό προσκήνιο, έχει ως αντίκτυπο την ολοένα αυξανόμενη χρήση
τεχνολογικών μέσων για την απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων. Ένα παράδειγμα
τέτοιου μέσου, αποτελούν τα ψηφιακά παιχνίδια και συγκεκριμένα τα σοβαρά
παιχνίδια, μιας και δεν αναφερόμαστε στο ψυχαγωγικό κομμάτι, αλλά στο
εκπαιδευτικό. Επομένως, στο πρώτο μέρος της εργασίας γίνεται αναφορά στη
βιβλιογραφική επισκόπηση και αποσαφήνιση βασικών, για την έρευνα, εννοιών, όπως
τί είναι η μηχανή Unity και τα σοβαρά παιχνίδια. Έπειτα, παρουσιάζονται αντίστοιχες
έρευνες, οι οποίες αποτέλεσαν βασικό παράγοντα προς τη συγκρότηση της εργασίας.
Το δεύτερο μέρος, παρουσιάζει τις απαραίτητες ενέργειες που πάρθηκαν από την
ερευνήτρια, προκειμένου να σχεδιάσει το «Πράσινο Σπίτι», μέσα από την εκτενή
παρουσίασή του. Στη συνέχεια εισάγει τον αναγνώστη στη διαδικασία της
μεθοδολογίας και της υλοποίησης της εκπαιδευτικής παρέμβασης. Ακολουθεί η
ανάλυση των δεδομένων, που προκύπτουν από την ημι δομημένη συνέντευξη και την
συμμετοχική παρατήρηση. Προχωρώντας στο τελευταίο κεφάλαιο, τα συμπεράσματα
μας οδηγούν σε αναστοχασμούς και μελλοντικές προτάσεις για παρόμοιες έρευνες.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
σοβαρά παιχνίδια, περιβαλλοντολογική ευαισθητοποίηση, Unity, προσχολική ηλικία, εξοικονόμηση ενέργειας, συνετή χρήση φυσικού πόρου
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
2
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
60
Αριθμός σελίδων:
138
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΥΑΝΘΙΑ ΓΡΙΒΑ.pdf
2 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.