Αντιλήψεις και εμπειρίες νεοδιόριστων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας, γενικής εκπαίδευσης που υπηρετούν σε σχολεία των νησιωτικών περιοχών αναφορικά με ζητήματα προαγωγής και εφαρμογής της ενταξιακής εκπαίδευσης στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα

Διπλωματική Εργασία uoadl:3298420 52 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εκπαίδευση Ενηλίκων. Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2023-03-13
Έτος εκπόνησης:
2023
Συγγραφέας:
Μπάκα Ειρήνη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Θωμάς Μπαμπάλης, Καθηγητής ΠΤΔΕ-ΕΚΠΑ
Κωνσταντίνα Τσώλη, Επίκουρη Καθηγήτρια, ΠΤΔΕ-ΕΚΠΑ
Νικόλαος Αλεξόπουλος, Επίκουρος καθηγητής, ΠΤΔΕ-ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Αντιλήψεις και εμπειρίες νεοδιόριστων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας, γενικής εκπαίδευσης που υπηρετούν σε σχολεία των νησιωτικών περιοχών αναφορικά με ζητήματα προαγωγής και εφαρμογής της ενταξιακής εκπαίδευσης στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Αντιλήψεις και εμπειρίες νεοδιόριστων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας, γενικής εκπαίδευσης που υπηρετούν σε σχολεία των νησιωτικών περιοχών αναφορικά με ζητήματα προαγωγής και εφαρμογής της ενταξιακής εκπαίδευσης στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα
Περίληψη:
Τις τελευταίες δεκαετίες η ενταξιακή εκπαίδευση έχει αναχθεί σε πρωτεύον ζήτημα συζητήσεων και διατάξεων. Παρά ταύτα σημαντικές προκλήσεις εξακολουθούν να παρατηρούνται μεταξύ θεωρίας και πράξης. Με αφορμή αυτές τις διαπιστώσεις η παρούσα εργασία σκοπό έχει τη διερεύνηση των αντιλήψεων και των εμπειριών των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που εργάζονται στο γενικό δημοτικό σχολείο σχετικά με την ενταξιακή εκπαίδευση. Για την διεξαγωγή της έρευνας χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος της ημι-δομημένης συνέντευξης. Πραγματοποιήθηκαν συνεντεύξεις σε 10 νεοδιόριστους μόνιμους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν σε γενικά δημόσια δημοτικά σχολεία της περιφέρειας του Νοτίου Αιγαίου. Τα συμπεράσματα στα οποία κατέληξε η ανάλυση του ερευνητικού υλικού υποδεικνύουν ότι η πλειονότητα του δείγματος έχει στρεβλές απόψεις για την έννοια και τον τρόπο της ενταξιακής εκπαίδευσης. Εντούτοις, διάκειται θετικά απέναντι στην εκπαίδευση όλων των μαθητών σε ένα ενιαίο εκπαιδευτικό πλαίσιο, παράλληλα όμως διατηρεί και επιφυλάξεις για το αν αυτό μπορεί να υλοποιηθεί στο ελληνικό γενικό σχολείο και με βάση το υπάρχον αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών, τη νομοθεσία και τους υπάρχοντες οικονομικούς πόρους. Παράλληλα, τίθενται οι προτάσεις των εκπαιδευτικών για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας του θεσμού της ενταξιακής εκπαίδευσης με κυρίαρχο αίτημα την έγκαιρη πρόσληψη εκπαιδευτικού προσωπικού, τη βελτίωση των υποδομών, την αναδιάρθρωση των σχολικών εγχειριδίων, την επικαιροποίηση της ισχύουσας νομοθεσίας και την εύρεση και αξιοποίηση οικονομικών πόρων για την εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων. Οι εκπαιδευτικοί του δείγματος εκφράζουν την ανάγκη επιμόρφωσης για την προαγωγή της ενταξιακής εκπαίδευσης κυρίως μέσα από την απόκτηση αντίστοιχων μεταπτυχιακών τίτλων και σεμιναρίων δια ζώσης με ανατροφοδότηση ανά τακτά χρονικά διαστήματα σε βιωματικά εργαστήρια μάθησης.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
αντιλήψεις εκπαιδευτικών, νεοδιόριστοι, ένταξη, ενταξιακή εκπαίδευση, μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρία
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
108
Αριθμός σελίδων:
157 εκατόν πενήντα επτά
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

EIRINI BAKA master_thesis.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.