De-Centering the Margins: Disintegration and Liberation in the Later Works of Mina Loy, Jean Rhys and Elsa von Freytag-Loringhoven

Διπλωματική Εργασία uoadl:3328764 78 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Αγγλόφωνη Λογοτεχνία και Πολιτισμός του 19ου και 20ου Αιώνα
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2023-05-24
Έτος εκπόνησης:
2023
Συγγραφέας:
Γεωργίου Ελένη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Σταματίνα Δημακοπούλου, Επίκουρη Καθηγήτρια τμήματος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Τομέα Λογοτεχνίας και Πολιτισμού, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Άννα Δεσποτοπούλου, Καθηγήτρια τμήματος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Τομέα Λογοτεχνίας και Πολιτισμού, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Ευτέρπη Μήτση, Καθηγήτρια τμήματος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Τομέα Λογοτεχνίας και Πολιτισμού, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
De-Centering the Margins: Disintegration and Liberation in the Later Works of Mina Loy, Jean Rhys and Elsa von Freytag-Loringhoven
Γλώσσες εργασίας:
Αγγλικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Αποκεντρώνοντας τα Περιθώρια: Αποσύνθεση και Απελευθέρωση στα Μετέπειτα Έργα των Mina Loy, Jean Rhys και Elsa von Freytag-Loringhoven
Περίληψη:
Σκοπός αυτής της διατριβής είναι να ακολουθήσει ένα χρονοδιάγραμμα της γυναικείας περιθωριοποίησης από τα μέσα του εικοστού αιώνα μέχρι και τις αρχές του, εντός της Αγγλοαμερικανικής μοντερνιστικής και πρωτοποριακής σκηνής της Νέας Υόρκης. Εστιάζοντας στα έργα της Mina Loy, της Jean Rhys και της Elsa von Freytag-Loringhoven κατά τη διάρκεια των τελευταίων χρόνων της ζωής και της καριέρας τους, στόχος μου είναι να εξετάσω τη μοναχική γυναικεία φιγούρα του εικοστού αιώνα που απεικονίζεται στο έργο τους, η οποία βιώνει την αποξένωση λόγω της κατακερματισμένης νεότητάς της. Η μεταγενέστερη ποίηση της Loy, καθώς και το Good Morning, Midnight της Rhys (1939) απεικονίζουν το αποτυχημένο όραμα μιας ανθρώπινης εμπειρίας που δεν μπορεί να ανακτηθεί, καθιερώνοντας έτσι τις δυαδικές αντιθέσεις μεταξύ φύλου, αλλά και ηλικίας σε μια καταναλωτική κουλτούρα. Παρόλο που στο μεταγενέστερο έργο της Elsa εντοπίζονται τα ίδια μοτίβα και λειτουργούν επίσης ως κεντρικές ιδέες, η ακουστική της ποίηση αναδομεί ένα αντιπροσωπευτικό όραμα της νεωτερικότητας που αναστατώνει τις επιπτώσεις του καπιταλισμού στη φυσική υπόσταση του ατόμου. Ολοκληρώνοντας την ανάλυσή μου με τη «Μητέρα του Ντανταϊσμού,» υποστηρίζω ότι η παραστατική ποίηση της Elsa απελευθερώνει τη γυναικεία υποκειμενικότητα της Mina Loy, η οποία προσπαθεί να διατηρήσει μια νεανική εμφάνιση και ταυτόχρονα, μεταμορφώνει την ηρωίδα της Jean Rhys σε μια σεξουαλικά απελευθερωμένη ορατότητα, που δεν περιορίζεται πλέον στα πρότυπα ομορφιάς που έχει καθορίσει μια βιομηχανοποιημένη νεωτερικότητα.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Γλώσσα – Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά:
Mina Loy, Jean Rhys, Elsa von Freytag-Loringhoven, αποσύνθεση, ευαλωτότητα, γεράματα, βιομηχανοποιημένη νεωτερικότητα, απελευθέρωση, περιθωριοποίηση
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
46
Αριθμός σελίδων:
50
MA Thesis-Eleni Georgiou.pdf (881 KB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο