«Η κειμενική και η διεικονική προσέγγιση της διαλογικότητας του μυθιστορήματος Η Παναγία των Παρισίων του Β. Ουγκώ στις διασκευές για παιδιά»

Διδακτορική Διατριβή uoadl:3330565 50 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2023-06-02
Έτος εκπόνησης:
2023
Συγγραφέας:
Ξανθούλη Παρασκευή
Στοιχεία επταμελούς επιτροπής:
Ταμπάκη-Ιωνά Φρ. Ομ. Καθηγήτρια ΤΓΓΦ ΕΚΠΑ Επιβλέπουσα
Προβατά Δέσποινα Καθηγήτρια ΤΓΓΦ ΕΚΠΑ Μέλος συμβουλευτικής επιτροπής
Παπαδήμα Μαρία Καθηγήτρια ΤΓΓΦ ΕΚΠΑ Μέλος συμβουλευτικής επιτροπής
Κανατσούλη Μένη Καθηγήτρια ΤΕΠΑΕ ΑΠΘ Μέλος εξεταστικής επιτροπής
Πολυκανδριώτη Ουρανία Διευθύντρια Ερευνών ΕΙΕ Μέλος εξεταστικής επιτροπής
Παρασχά Σωτήριος Επ. Καθηγητή ΤΓΓΦ ΕΚΠΑ Μέλος εξεταστικής επιτροπής
Πάτσιου Βασιλική Καθηγήτρια ΠΤΔΕ ΕΚΠΑ Μέλος εξεταστικής επιτροπής
Πρωτότυπος Τίτλος:
«Η κειμενική και η διεικονική προσέγγιση της διαλογικότητας του μυθιστορήματος Η Παναγία των Παρισίων του Β. Ουγκώ στις διασκευές για παιδιά»
Γλώσσες διατριβής:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
• «Η κειμενική και η διεικονική προσέγγιση της διαλογικότητας του μυθιστορήματος Η Παναγία των Παρισίων του Β. Ουγκώ στις διασκευές για παιδιά»
Περίληψη:
Στη συγκριτική μελέτη των υπό έρευνα διασκευών του κλασικού έργου η «Παναγία των Παρισίων» τουVictorHugo παρατηρείται ότι οι δημιουργοί διαχειρίζονται με σχετική ελευθερία το πρωτότυπο κείμενο που επανεγγράφουν. Ανάλογα με τους περιορισμούς που τούς θέτει το πολιτισμικό του συγκείμενο, ακολουθούν τις νόρμες που διέπουν τις επανεγγραφές τέτοιου είδους, είτε συντομεύοντας, είτε αφαιρώντας ή προσθέτοντας στο νέο κείμενο και οικειοποιούν και μετακενώνουν στα παιδιά τη γαλλική πολιτιστική παράδοση σ’ ένα διαφοροποιημένο νέο κείμενο.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Γλώσσα – Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά:
• Β. Ουγκώ, παιδική λογοτεχνία, διασκευές, διακειμενικότητα, διεικονικότητα
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
1278
Αριθμός σελίδων:
412
ΜΑΙΟΣ 2023- ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΟΥ ΤΗΣ Π. ΞΑΝΘΟΥΛΗ.pdf (7 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο