Ανάπτυξη ανθρώπινου δυναμικού και διά βίου μάθηση στην Τοπική Αυτοδιοίκηση: Οργανωτικές και Μαθησιακές προσεγγίσεις

Διδακτορική Διατριβή uoadl:3331292 57 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2023-06-14
Έτος εκπόνησης:
2023
Συγγραφέας:
Ντάικος Νικόλαος
Στοιχεία επταμελούς επιτροπής:
1. Βουδούρη Αγγελική, καθηγήτρια, Πανεπιστήμιο Αθηνών
2. Βλάμος Παναγιώτης, καθηγητής, Ιόνιο Πανεπιστήμιο
3. Ψαρομήλιγκος Ιωάννης, καθηγητής, Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής
4. Δασκαλάκης Δημοσθένης, καθηγητής, Πανεπιστήμιο Αθηνών
5. Αντωνίου Αλέξανδρος-Σταμάτιος, καθηγητής, Πανεπιστήμιο Αθηνών
6. Μισαηλίδου Χριστίνα, επίκουρη καθηγήτρια, Πανεπιστήμιο Αθηνών
7. Αλεξόπουλος Νικόλαος, επίκουρος καθηγητής, Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Ανάπτυξη ανθρώπινου δυναμικού και διά βίου μάθηση στην Τοπική Αυτοδιοίκηση: Οργανωτικές και Μαθησιακές προσεγγίσεις
Γλώσσες διατριβής:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Ανάπτυξη ανθρώπινου δυναμικού και διά βίου μάθηση στην Τοπική Αυτοδιοίκηση: Οργανωτικές και Μαθησιακές προσεγγίσεις
Περίληψη:
Παρά τη μεγάλη έμφαση που δίνεται πλέον στη Διά Βίου Μάθηση και στις συνιστώσες της (εκπαίδευση ενηλίκων, ψηφιακή ένταξη ενηλίκων, εναλλακτικές προσεγγίσεις και στρατηγικές για την απόκτηση γνώσης κ.λπ.), λίγες είναι οι έρευνες (είτε θεωρητικές είτε εμπειρικές) που εστιάζουν στη σχέση της με την ανάπτυξη και διαχείριση των Ανθρώπινων Πόρων. Η βιβλιογραφία κατά τις τελευταίες δεκαετίες, αν και ανέδειξε διεξοδικά τα δύο αυτά πεδία, δεν κατόρθωσε να τα συσχετίσει αρκετά. Επίσης, λίγες δημόσιες υπηρεσίες δίνουν σημασία στην πραγματική ανάπτυξη του δυναμικού τους, και ακόμη λιγότερες έχουν συνειδητοποιήσει πώς εμπλέκεται η Διά Βίου Μάθηση σε κάθε πτυχή της διοικητικής διαδικασίας, ιδιαίτερα σε μια εποχή διαρκούς αλλαγής, μάθησης και προσαρμογής. Εξαιτίας αυτού του κενού στη βιβλιογραφία, η παρούσα πρόταση εστιάζει στον κομβικό ρόλο που δύναται και πρέπει να διαδραματίσει η Διά Βίου Μάθηση στην ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού της δημόσιας διοίκησης ─και συγκεκριμένα ενός οργανισμού της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Η επιλογή ενός συγκεκριμένου Οργανισμού (Δήμος Αθηναίων) δεν υπήρξε τυχαία. Καταρχάς, ο ερευνητής υπηρετεί σε αυτόν επί αρκετά έτη ως διοικητικός υπάλληλος και αισθάνεται καθημερινά ως «διά βίου μαθητής» 1 , δηλαδή αισθάνεται την ανάγκη για μάθηση και συνεχή βελτίωση. Επιπλέον, πρόκειται για έναν μεγάλο οργανισμό που διαθέτει επιμέρους δομές και φορείς Διά Βίου Μάθησης, ως μέρος των παρεχόμενων υπηρεσιών του προς το κοινωνικό σύνολο αλλά και προς τους ίδιους τους υπαλλήλους του. Συνεπώς, η διερεύνηση του ως άνω θέματος στρέφεται όχι μόνο στο πώς επιδρά η Διά Βίου Μάθηση στους ίδιους τους εργαζομένους του οργανισμού αλλά και στο πώς συμβάλλει στην ανάπτυξη και αποτελεσματικότητα ολόκληρου του οργανισμού, ο οποίος (οφείλει να) φιλοδοξεί να αποτελέσει «Οργανισμό Μάθησης».
Κύρια θεματική κατηγορία:
Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
Διά Βίου Μάθηση, Ανάπτυξη Ανθρώπινων Πόρων, Τοπική Αυτοδιοίκηση, Ανθρώπινο Κεφάλαιο, Γνωστικό Κεφάλαιο, Οργανισμός Μάθησης
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
762
Αριθμός σελίδων:
745
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Ntaikos_Nikolaos_PhD.pdf
6 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.