Εργασιακή ικανοποίηση και παρακίνηση ως παράγοντες ποιότητας στο δημόσιο τομέα-Ανάλυση των υπηρεσιών υγείας

Διδακτορική Διατριβή uoadl:3331485 46 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Τμήμα Ιατρικής
Βιβλιοθήκη Επιστημών Υγείας
Ημερομηνία κατάθεσης:
2023-06-19
Έτος εκπόνησης:
2023
Συγγραφέας:
Καραφέρης Δημήτριος
Στοιχεία επταμελούς επιτροπής:
Νιάκας Δημήτριος, Καθηγητής, Ιατρική Σχολή, ΕΚΠΑ
Αλετράς Βασίλειος, Καθηγητής, Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
Ράϊκου Μαρία, Καθηγήτρια, Οικονομικών Επιστημών, Πανεπιστήμιο Πειραιώς
Ευσταθόπουλος Ευστάθιος, Καθηγητής, Ιατρική Σχολή, ΕΚΠΑ
Μακρυλάκης Κωνσταντίνος, Καθηγητής, Ιατρική Σχολή, ΕΚΠΑ
Ράπτης Αθανάσιος, Καθηγητής, Ιατρική Σχολή, ΕΚΠΑ
Τεντολούρης Νικόλαος, Καθηγητής, Ιατρική Σχολή, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Εργασιακή ικανοποίηση και παρακίνηση ως παράγοντες ποιότητας στο δημόσιο τομέα-Ανάλυση των υπηρεσιών υγείας
Γλώσσες διατριβής:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Εργασιακή ικανοποίηση και παρακίνηση ως παράγοντες ποιότητας στο δημόσιο τομέα-Ανάλυση των υπηρεσιών υγείας
Περίληψη:
Για να προσδιοριστεί η ποιότητα ενός συστήματος υγειονομικής περίθαλψης, είναι απαραίτητο να εξεταστεί ο βαθμός ικανοποίησης των ασθενών. Η ικανοποίηση των ασθενών είναι ένα προσαρμοστικό μέτρο αντίληψης και χρησιμοποιείται συχνά ως κριτήριο απόδοσης. Σε γενικές γραμμές, ο προσδιορισμός των συνιστωσών της ποιότητας των υπηρεσιών αποτελεί ιδιαίτερα δύσκολο έργο λόγω της έλλειψης φυσικής υπόστασης της υπηρεσίας και της πολυπαραγοντικής φύσης της. Η συμμετοχή των εργαζομένων είναι απαραίτητη για τη διαχείριση και τον μετασχηματισμό ενός οργανισμού υγειονομικής περίθαλψης και οι εργαζόμενοι πρέπει να είναι ικανοποιημένοι και να έχουν κίνητρα για να κάνουν τη δουλειά τους.

Ο τομέας της υγείας είναι ένας από τους πιο στρεσογόνους χώρους εργασίας, συμβάλλοντας όχι μόνο στο χρόνιο στρες αλλά και σε σύνδρομα κόπωσης. Οι συνθήκες αυτές είναι αλληλένδετες και συμβάλλουν στη χαμηλή εργασιακή ικανοποίηση των εργαζομένων στον τομέα της υγείας. Τα τελευταία χρόνια, η εργασιακή ικανοποίηση των εργαζομένων και η αποτελεσματική παρακίνηση έχουν καταστεί υψηλές προτεραιότητες για τους οργανισμούς που επιδιώκουν να βελτιώσουν την ποιότητα και την αποτελεσματικότητα των υπηρεσιών που παρέχουν, ιδίως με περιορισμένους οικονομικούς πόρους. Η παρακίνηση χαρακτηρίζεται από εσωτερικές και εξωτερικές δυνάμεις που ωθούν τους ανθρώπους σε ορισμένες συμπεριφορές σε σχέση με την εργασία τους και καθορίζουν τη μορφή, την κατεύθυνση, την ένταση και τη διάρκειά τους. Από την άλλη πλευρά, η ικανοποίηση από την εργασία είναι η συναισθηματική ανταπόκριση ενός ατόμου στην εργασία του και στις διάφορες πτυχές της. Η επιτυχία της διοίκησης έγκειται στην ικανότητα της να δημιουργεί τις κατάλληλες καταστάσεις που οδηγούν στην εργασιακή ικανοποίηση, παρακινούν τους εργαζόμενους και αυξάνουν την απόδοση.

Η παρούσα μελέτη διερευνά την επίδραση της ικανοποίησης των εργαζομένων στην ικανοποίηση των ασθενών στον τομέα της υγείας. Στόχος της είναι επίσης να αξιολογήσει τις παραμέτρους που έχουν τον μεγαλύτερο αντίκτυπο στην εργασιακή ικανοποίηση των εργαζομένων στον τομέα της υγείας και στην ικανοποίηση των ασθενών από τις υπηρεσίες. Πολλές μελέτες επιβεβαιώνουν το σημαντικό ρόλο της επικοινωνίας και της ενσυναίσθησης διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη σχέση γιατρού-ασθενούς. Οι επικοινωνιακές δεξιότητες είναι θεμελιώδεις για την επιτυχή άσκηση της ιατρικής και μπορούν να έχουν σημαντικό αντίκτυπο στην ικανοποίηση των ασθενών, τη συμμόρφωση και τα αποτελέσματα. Η επικοινωνία γιατρού-ασθενούς αποτελεί καθοριστικό παράγοντα για το επίπεδο ποιότητας των υπηρεσιών υγείας. Επιπλέον, η σημασία και ο ρόλος της ενσυναίσθησης εκτιμάται επίσης ιδιαίτερα ως παράγοντας βελτίωσης της θεραπευτικής σχέσης, της ικανοποίησης των ασθενών και της συμμόρφωσης στις οδηγίες. Ο προσδιορισμός αυτών των σχέσεων και των παραγόντων που επηρεάζουν την ποιότητα της εργασίας και των υπηρεσιών αποτελεί τη βάση για τη διαχείριση των βασικών παραγόντων που επηρεάζουν την ικανοποίηση τόσο των εργαζομένων στον τομέα της υγείας όσο και των ασθενών.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Επιστήμες Υγείας
Λέξεις-κλειδιά:
Επαγγελματική ικανοποίηση, Παρακίνηση, Δημόσιος τομέας, Ποιότητα υπηρεσιών υγείας, Βελτίωση ποιότητας, Ικανοποίηση του ασθενή, Επικοινωνία, Ενσυναίσθηση
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
525
Αριθμός σελίδων:
388
Karaferis_Dimitris_PhD.pdf (9 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο