Επείγουσα Απομακρυσμένη Διδασκαλία σε ολιγοθέσια και απομακρυσμένα σχολεία: Η περίπτωση του Δημοτικού Σχολείου Ελαφονήσου

Διπλωματική Εργασία uoadl:3390928 37 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός Διαδικτυακής (online) Εκπαίδευσης
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-02-28
Έτος εκπόνησης:
2024
Συγγραφέας:
Ασβού Ευσταθία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Απόστολος Κώστας, Επίκ. Καθηγητής, ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Αιγαίου
Λοΐζος Σοφός, Καθηγητής, ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Αιγαίου
Γεώργιος Κουτρομάνος, Επίκ. Καθηγητής, ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Επείγουσα Απομακρυσμένη Διδασκαλία σε ολιγοθέσια και απομακρυσμένα σχολεία: Η περίπτωση του Δημοτικού Σχολείου Ελαφονήσου
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Επείγουσα Απομακρυσμένη Διδασκαλία σε ολιγοθέσια και απομακρυσμένα σχολεία: Η περίπτωση του Δημοτικού Σχολείου Ελαφονήσου
Περίληψη:
Η παρούσα εργασία έχει σκοπό να διερευνήσει τις απόψεις των εκπαιδευτικών του Δημοτικού Σχολείου Ελαφονήσου αναφορικά με το επίπεδο της τεχνολογικής και παιδαγωγικής ετοιμότητας, τα εμπόδια και τις δυσκολίες στην εκπαιδευτική διαδικασία, στην αλληλεπίδραση με τους μαθητές και στη συνεργασία με τους γονείς κατά την εφαρμογή της επείγουσας απομακρυσμένης διδασκαλίας. Εξετάζεται, επίσης, η συμβολή των επιμορφώσεων του Υπουργείου Παιδείας στην υποστήριξη του έργου των εκπαιδευτικών, ο βαθμός συμμετοχής των μαθητών/τριών καθώς και οι προκλήσεις που κλήθηκε ν’ αντιμετωπίσει η μαθητική κοινότητα στην επείγουσα απομακρυσμένη διδασκαλία. Τέλος, διερευνάται ο βαθμός ανταπόκρισης των γονέων και κηδεμόνων αλλά και της ηγεσίας του σχολείου στις ανάγκες των εκπαιδευτικών.
Προκειμένου ν’ αποτυπωθούν πληρέστερα οι απόψεις και οι εμπειρίες των εκπαιδευτικών επιλέχθηκε η διεξαγωγή ποιοτικής έρευνας. Η συλλογή των δεδομένων πραγματοποιήθηκε μέσα από ημι-δομημένες συνεντεύξεις, οι οποίες διενεργήθηκαν σε οκτώ εκπαιδευτικούς που δίδασκαν στο Δημοτικό Σχολείο Ελαφονήσου κατά τα σχολικά έτη 2019-2020 και 2020-2021. Σύμφωνα με τα ευρήματα της παρούσας μελέτης, οι εκπαιδευτικοί ήταν τελείως απροετοίμαστοι για την εφαρμογή επείγουσας απομακρυσμένης διδασκαλίας το σχολικό έτος 2019-2020, κατά το πρώτο, δηλαδή, κύμα της πανδημίας. Δεν ήταν καθόλου εξοικειωμένοι με τη χρήση ηλεκτρονικού εξοπλισμού και ψηφιακών πλατφορμών. Οι εκπαιδευτικοί, όμως, που εφάρμοσαν επείγουσα απομακρυσμένη διδασκαλία το σχολικό έτος 2020-2021 ήταν πιο προετοιμασμένοι καθώς είχαν την εμπειρία από την προηγούμενη σχολική χρονιά. Οι συμμετέχοντες στην έρευνα αμφισβητούν την αποτελεσματικότητα της επείγουσας απομακρυσμένης διδασκαλίας στη σχολική μάθηση και επίδοση. Πολλά παιδιά σημείωσαν δυσκολίες κινητοποίησης, ψυχοκοινωνικής και ψυχοσυναισθηματικής ωρίμανσης, μαθησιακές δυσκολίες και υποεπίδοση. Παρόλο που η εξ αποστάσεως εκπαίδευση αποτέλεσε αρχικά μια ενδιαφέρουσα πρακτική, επειδή εφαρμοζόταν αναγκαστικά καθημερινά και περιόριζε την πρόσωπο με πρόσωπο επικοινωνία, δημιουργούσε χαμηλό επίπεδο κινητοποίησης στα παιδιά. Οι συμμετέχοντες επεσήμαναν πως οι προκλήσεις που κλήθηκαν ν’ αντιμετωπίσουν σχετίζονταν με την έλλειψη διαδικτυακού εκπαιδευτικού υλικού, τις ελλιπείς δεξιότητες ψηφιακού γραμματισμού και την έλλειψη πρόσβασης στο διαδίκτυο. Τέλος, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης συνέβαλαν τα μέγιστα στην επικοινωνία και συνεργασία μεταξύ εκπαιδευτικών και γονέων και χρησιμοποιήθηκαν ως εργαλεία και μέσα εκπαίδευσης και πληροφόρησης.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Τεχνολογία – Πληροφορική
Λέξεις-κλειδιά:
Ολιγοθέσιο δημοτικό σχολείο, επείγουσα απομακρυσμένη διδασκαλία, πανδημία του κορωνοϊού, απόψεις εκπαιδευτικών, εξ αποστάσεως εκπαίδευση
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
91
Αριθμός σελίδων:
128
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Asvou_Efst_Master.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.