Η διερεύνηση της επίδρασης εφαρμογής Επαυξημένης Πραγματικότητας στη μαθησιακή επίδοση πάνω στο μαθησιακό αντικείμενο της Γεωμετρίας και στην ανάπτυξη των χωρικών δεξιοτήτων των μαθητών/τριών της Δ΄ Δημοτικού.

Διπλωματική Εργασία uoadl:3391026 34 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός Διαδικτυακής (online) Εκπαίδευσης
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-02-29
Έτος εκπόνησης:
2024
Συγγραφέας:
Κριτή Αικατερίνη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Κουτρομάνος Γεώργιος, Αναπληρωτής Καθηγητής, ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ
Κώστας Απόστολος, Επίκουρος Καθηγητής, ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Αιγαίου
Σοφός Αλιβίζος, Καθηγητής, ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Αιγαίου
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η διερεύνηση της επίδρασης εφαρμογής Επαυξημένης Πραγματικότητας στη μαθησιακή επίδοση πάνω στο μαθησιακό αντικείμενο της Γεωμετρίας και στην ανάπτυξη των χωρικών δεξιοτήτων των μαθητών/τριών της Δ΄ Δημοτικού.
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η διερεύνηση της επίδρασης εφαρμογής Επαυξημένης Πραγματικότητας στη μαθησιακή επίδοση πάνω στο μαθησιακό αντικείμενο της Γεωμετρίας και στην ανάπτυξη των χωρικών δεξιοτήτων των μαθητών/τριών της Δ΄ Δημοτικού.
Περίληψη:
Στο πλαίσιο της εξάπλωσης των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση, η Επαυξημένη Πραγματικότητα (ΕΠ) ήρθε να προσφέρει στους/στις μαθητές/τριες μία ρεαλιστικότερη εμπειρία αλληλεπίδρασης με το εκάστοτε αντικείμενο μελέτης. Η ΕΠ αποτελεί ένα μέσο σύνδεσης του ψηφιακού με τον πραγματικό κόσμο, εναποθέτοντας ψηφιακά αντικείμενα στο φυσικό περιβάλλον και δίνοντας την ευκαιρία θέασης αφηρημένων και δύσκολα οπτικοποιήσιμων εννοιών. Η έρευνα που διεξήχθη επιχείρησε να αναδείξει τα πιθανά οφέλη της χρήσης της ΕΠ στη διδασκαλία του μαθήματος της «Γεωμετρίας» αναφορικά με τη μαθησιακή επίδοση, την εξάσκηση των δεξιοτήτων Χωρικής Οπτικοποίησης, τα κίνητρα, τις στάσεις των μαθητών/τριών απέναντι στο μάθημα της Γεωμετρίας, καθώς και την αποδοχή της τεχνολογίας ΕΠ. Μαθησιακό αντικείμενο αποτέλεσε η ενότητα 52 «Μαθαίνω για τα στερεά σώματα», του Γ΄ Κεφαλαίου των Μαθηματικών Δ΄ Δημοτικού, και συγκεκριμένα τα βασικά χαρακτηριστικά των γεωμετρικών στερεών του κύβου, του ορθογωνίου παραλληλεπιπέδου, της τετραγωνικής και της τριγωνικής πυραμίδας. Οι μαθητές/τριες της Δ΄ τάξης διακρίθηκαν σε ομάδες πειραματισμού και ελέγχου, η πρώτη εκ των οποίων διδάχθηκε το μαθησιακό αντικείμενο με υποστήριξη της τεχνολογίας ΕΠ, ενώ η δεύτερη με παραδοσιακή μέθοδο. Η συλλογή των δεδομένων έγινε μέσα από τεστ και ερωτηματολόγια που χορηγήθηκαν στους/στις μαθητές/τριες πριν και μετά την παρέμβαση. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως η παρέμβαση με την ΕΠ οδήγησε σε θετικά μαθησιακά αποτελέσματα, σε θετική στάση και σε υψηλά κίνητρα ως προς την ενασχόληση των μαθητών/τριών της ομάδας πειραματισμού με το μάθημα της Γεωμετρίας. Παρατηρήθηκε μεγαλύτερο ενδιαφέρον και έξαρση της περιέργειας των μαθητών/τριών σε σύγκριση με την παραδοσιακή διδασκαλία. Διαπιστώθηκε πως η τεχνολογία της ΕΠ σύμφωνα με τους/τις μαθητές/τριες είναι διασκεδαστική και αρκετά εύκολη στη χρήση.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
Επαυξημένη πραγματικότητα, Γεωμετρία, Μαθησιακή Επίδοση, Χωρική Ικανότητα, Χωρικές Δεξιότητες, Χωρική Οπτικοποίηση, Στάσεις, Κίνητρα, Αποδοχή της Τεχνολογίας ΕΠ
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
176
Αριθμός σελίδων:
199
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΡΙΤΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.pdf (2 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο