Αντιλήψεις Μαθητών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για την Υποκειμενική Αίσθηση Ευεξίας και τον Ηλεκτρονικό Εκφοβισμό κατά την περίοδο της Πανδημίας COVID-19

Διπλωματική Εργασία uoadl:3397866 51 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Σχολική ψυχολογία
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-05-18
Έτος εκπόνησης:
2024
Συγγραφέας:
Αρκουλάκη Βασιλική
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Χρυσή Χατζηχρήστου, Καθηγήτρια, Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ
Αικατερίνη Λαμπροπούλου, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ
Πέτρος Ρούσσος, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Αντιλήψεις Μαθητών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για την Υποκειμενική Αίσθηση Ευεξίας και τον Ηλεκτρονικό Εκφοβισμό κατά την περίοδο της Πανδημίας COVID-19
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Αντιλήψεις Μαθητών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για την Υποκειμενική Αίσθηση Ευεξίας και τον Ηλεκτρονικό Εκφοβισμό κατά την περίοδο της Πανδημίας COVID-19
Περίληψη:
Σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν η διερεύνηση της σχέσης των αντιλήψεων της υποκειμενικής αίσθησης ευεξίας μαθητών/τριών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (Ν=469), και της κυβερνοθυματοποίησης κατά την δεύτερη φάση της πανδημίας COVID-19. Η μελέτη αποτέλεσε μέρος ενός ευρύτερου ερευνητικού προγράμματος του Εργαστηρίου Σχολικής Ψυχολογίας του Τμήματος Ψυχολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών για τη διερεύνηση αναγκών και διαστάσεων ψυχοκοινωνικής και μαθησιακής προσαρμογής των μαθητών/τριών κατά την περίοδο της πανδημίας COVID-19 με βάση τις αντιλήψεις εκπαιδευτικών, μαθητών, γονέων και ψυχολόγων. Το δείγμα αποτέλεσαν 469 μαθητές/τριες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Η συλλογή των δεδομένων έγινε διαδικτυακά με τη χρήση των ερωτηματολογίων Berne Questionnaire of Subjective Well-Being/ Youth Form (BSW/Y), European Cyberbullying Intervention Project Questionnaire (ECIPQ) και ενός ερωτηματολογίου δημογραφικών στοιχείων. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα η αντιλαμβανόμενη υποκειμενική αίσθηση ευεξίας δεν φαίνεται να παρουσίασε υψηλή συσχέτιση με περιστατικά κυβερνο-θυματοποίησης παρά μόνο η κλίμακα της καταθλιπτικής διάθεσης. Επίσης, το φύλο και η βαθμίδα φοίτησης φαίνεται να σχετίζονται με την υποκειμενική αίσθηση ευεξίας καθώς τα κορίτσια και οι μαθητές Λυκείου δήλωσαν χαμηλότερα επίπεδα ευεξίας. Ωστόσο, δεν προέκυψαν στατιστικά σημαντικές διαφοροποιήσεις όσον αφορά στην κυβερνο-θυματοποίηση. Τα παραπάνω ευρήματα συμβάλλουν στην καλύτερη κατανόηση της υποκειμενικής αίσθησης ευεξίας των μαθητών και της κυβερνο-θυματοποίησης κατά την διάρκεια της πανδημίας COVID-19, αναδεικνύοντας την ανάγκη σχεδιασμού κατάλληλων δράσεων πρόληψης και παρέμβασης στη σχολική κοινότητα.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Φιλοσοφία- Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά:
υποκειμενική αίσθηση ευεξίας, κυβερνο-θυματοποίηση, πανδημία COVID-19, μαθητές
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
3
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
203
Αριθμός σελίδων:
100
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Διπλωματικη Εργασία_Βασιλικη Αρκουλάκη .pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.