Απόψεις των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για το άγχος σε παιδιά και εφήβους με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ).

Διπλωματική Εργασία uoadl:3397936 13 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-05-02
Έτος εκπόνησης:
2024
Συγγραφέας:
Λιάκου Βασιλεία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Πολυχρονοπούλου Σταυρούλα, Ομότιμη Καθηγήτρια, Π.Τ.Δ.Ε., ΕΚΠΑ (επιβλέπουσα καθηγήτρια)
Αντωνίου Αλέξανδρος-Σταμάτιος, Καθηγητής, Π.Τ.Δ.Ε., ΕΚΠΑ
Συριοπούλου-Δελλή Χριστίνα, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
Πρωτότυπος Τίτλος:
Απόψεις των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για το άγχος σε παιδιά και εφήβους με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ).
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Απόψεις των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για το άγχος σε παιδιά και εφήβους με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ).
Περίληψη:
Αν και το άγχος συνολικά παρατηρείται ιδιαίτερα συχνά σε νεαρά άτομα Τυπικής Ανάπτυξης, τα ποσοστά εμφάνισης και η ένταση αυτού είναι ακόμη πιο υψηλά σε παιδιά και εφήβους με ΔΑΦ. Οι νέοι αυτοί, δεδομένων και των δυσκολιών που ήδη αντιμετωπίζουν στην επικοινωνία και την εξωτερίκευση των συναισθημάτων τους, αποτελούν μία ιδιαίτερα ευάλωτη ομάδα. Λαμβάνοντας υπόψη τα στοιχεία αυτά καθώς και τη συχνή παρουσίαση του άγχους στα πλαίσια του σχολείου, σκοπός της παρούσας εργασίας αποτέλεσε, μέσω της κλίμακας School Anxiety Scale-Teacher Report (SAS-TR), να διερευνήσει το άγχος των παιδιών με ΔΑΦ και να το αντιπαραθέσει με το άγχος των παιδιών Τυπικής Ανάπτυξης, μέσα από τις απόψεις συνολικά 122 εκπαιδευτικών. Συγκεκριμένα, με δείγμα αποτελούμενο από εκπαιδευτικούς Γενικής και Ειδικής Εκπαίδευσης, οι 77 απόψεις αυτών αφορούσαν το άγχος των μαθητών με ΔΑΦ και οι υπόλοιπες 45 το άγχος των μαθητών Τυπικής Ανάπτυξης. Από τα αποτελέσματα της έρευνας βρέθηκαν συνολικά υψηλά επίπεδα άγχους των παιδιών με ΔΑΦ, χωρίς ωστόσο να υπάρξει σημαντική διαφορά σε καμία από τις τρεις κατηγορίες άγχους που διερευνήθηκαν, δηλαδή στο σχολικό, στο γενικευμένο ή στο κοινωνικό άγχος, μεταξύ των νέων με ΔΑΦ και των νέων τυπικής ανάπτυξης. Ακόμη στα παιδιά με Αυτισμό, το φύλο, το επίπεδο λόγου, το μαθησιακό τους επίπεδο και η εκπαιδευτική βαθμίδα φοίτησής τους, βρέθηκαν πως σχετίζονταν με το άγχος αυτών. Ειδικότερα, η βασική ερώτηση της κατηγορίας του γενικευμένου άγχους συγκέντρωσε την υψηλότερη μέση βαθμολογία για την ομάδα αυτή. Στους περιορισμούς της παρούσας έρευνας εντάσσεται το μικρό δείγμα αυτής και η μη διερεύνηση της συσχέτισης του άγχους με τον δείκτη νοημοσύνης, ενώ στο μέλλον καθοριστικής σημασίας θα αποτελούσε η διερεύνηση της επίδρασης στο σχολικό άγχος των παιδιών με ΔΑΦ, από τη συμμετοχή αυτών σε εξωσχολικές δραστηριότητες.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Φιλοσοφία- Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά:
άγχος, ΔΑΦ, σχολείο, εκπαιδευτικοί
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
241
Αριθμός σελίδων:
134
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΛΙΑΚΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΑ-ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ-Π.Μ.Σ. ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.pdf
2 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.