Σχεδιασμός και Εφαρμογή Εξατομικευμένης Παρέμβασης με την Τεχνική του Video-Modelling για την Ενίσχυση των Συναισθηματικών Δεξιοτήτων σε Μαθητή με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος

Διπλωματική Εργασία uoadl:3398969 19 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εφαρμογές της Ψυχολογίας στη σχολική κοινότητα
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-05-24
Έτος εκπόνησης:
2024
Συγγραφέας:
Κουνενάκη Δέσποινα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Φιλιππάτου Διαμάντω: Αναπληρώτρια Καθηγήτρια του Τμήματος Ψυχολογίας ΕΚΠΑ
Λαμπροπούλου Αικατερίνη: Επίκουρη Καθηγήτρια Σχολικής Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας ΕΚΠΑ
Πολυχρόνη Φωτεινή: Αναπληρώτρια Καθηγήτρια του Τμήματος Ψυχολογίας ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Σχεδιασμός και Εφαρμογή Εξατομικευμένης Παρέμβασης με την Τεχνική του Video-Modelling για την Ενίσχυση των Συναισθηματικών Δεξιοτήτων σε Μαθητή με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Σχεδιασμός και Εφαρμογή Εξατομικευμένης Παρέμβασης με την Τεχνική του Video-Modelling για την Ενίσχυση των Συναισθηματικών Δεξιοτήτων σε Μαθητή με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος
Περίληψη:
Η παρούσα μελέτη αποσκοπεί στη διερεύνηση της αποτελεσματικότητας της τεχνικής του Video Modelling, ως στρατηγική παρέμβασης για τη βελτίωση συναισθηματικών δεξιοτήτων σε μαθητή με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος. Ειδικότερα, η τεχνική του Video Modelling, βασίζεται στις αρχές της Εφαρμοσμένης Ανάλυσης της Συμπεριφοράς, και της κοινωνικής μάθησης του Bandura (1977). Η συγκεκριμένη μέθοδος επιλέχθηκε για την ανάπτυξη και καλλιέργεια των βασικών συναισθημάτων, του φόβου και του θυμού, με στόχο την αναγνώριση και την έκφραση τους στην καθημερινή ζωή του μαθητή. Ο μαθητής είναι ένα αγόρι σχολικής ηλικίας 11 ετών με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος που φοιτά σε ειδικό δημοτικό σχολείο στην Αττική. Για την αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας της παρέμβασης χρησιμοποιήθηκε ο πειραματικός σχεδιασμός (A-B-A'-B') με επιστροφή στη γραμμή βάσης. Εν κατακλείδι τα αποτελέσματα υποδεικνύουν ότι η συγκεκριμένη τεχνική, με τη μορφή animation, μπορεί να αποτελέσει μια χρήσιμη τεχνική ώστε να μπορέσουν τα παιδιά με αυτισμό, να αναγνωρίσουν και να επεξεργαστούν τα συναισθήματα τους στις καθημερινές καταστάσεις που βιώνουν.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Φιλοσοφία- Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά:
Δ.Α.Φ., παρέμβαση, video-modelling, συναισθήματα
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
74
Αριθμός σελίδων:
84
Διπλωματική-Pergamos-Κουνενάκη Δέσποινα.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο