O ρόλος του ψηφιακού μάρκετινγκ στην επιλογή υπηρεσιών υγείας

Διπλωματική Εργασία uoadl:3398983 23 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Οργάνωση και Διοίκηση Υπηρεσιών Υγείας
Βιβλιοθήκη Επιστημών Υγείας
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-05-27
Έτος εκπόνησης:
2024
Συγγραφέας:
Βερβερίδου Μαρία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μαριόλης- Σαψάκος Θεόδωρος, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής ΕΚΠΑ
Μενενάκος Ευάγγελος, Επίκουρος Καθηγητής, Ιατρική Σχολή, ΕΚΠΑ
Τρουπής Θεόδωρος, Επίκουρος Καθηγητής, Ιατρική Σχολή, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
O ρόλος του ψηφιακού μάρκετινγκ στην επιλογή υπηρεσιών υγείας
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Ο ρόλος του ψηφιακού μάρκετινγκ στην επιλογή υπηρεσιών υγείας
Περίληψη:
Εισαγωγή: To ψηφιακό μάρκετινγκ προσφέρει αδιαμφησβήτητα οφέλη στις υπηρεσίες υγείας. Τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης κατέχουν κυρίαρχη θέση, ως εργαλείο ψηφιακού μάρκετινγκ, συγκριτικά με τις υπόλοιπες ψηφιακές πλατφόρμες. Στην Ελλάδα, η αξιοποίηση των εργαλείων του ψηφιακού μάρκετινγκ για προώθηση των υπηρεσιών υγείας είναι συχνότερο φαινόμενο στον ιδιωτικό τομέα. Ωστόσο, η συμπεριφορά των χρηστών του διαδικτύου, η χρήση των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης για θέματα που αφορούν την υγεία και η αξιολόγηση των παρεχόμενων υπηρεσιών από τους φορείς υγειονομικής περίθαλψης, δεν έχουν μελετηθεί επαρκώς ώστε οι υπηρεσίες υγείας να μπορούν να βασιστούν σε αυτές τις πληροφορίες, με σκοπό να αξιοποιήσουν τις πρακτικές μάρκετινγκ αποτελεσματικότερα.
Σκοπός: Σκοπός της έρευνας, είναι η διερεύνηση της συμπεριφοράς των ασθενών στο διαδίκτυο και της στάσης τους αναφορικά με τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης για θέματα υγείας, έτσι ώστε οι υπηρεσίες υγείας να αξιοποιήσουν την νέα γνώση για αποτελεσματικότερη ενσωμάτωση του ψηφιακού μάρκετινγκ στην πρακτική τους. Επίσης, μελετήθηκε η αξιολόγηση των παρεχόμενων υπηρεσιών στις ψηφιακές πλατφόρμες των φορέων υγείας. Τέλος, πραγματοποιήθηκε διερεύνηση της σχέσης των δημογραφικών χαρακτηριστικών των συμμετεχόντων και της δραστηριότητας τους στα ΜΚΔ και στις ψηφιακές πλατφόρμες για θέματα που αφορούν την υγεία.
Μεθοδολογία: Πραγματοποιήθηκε μια συγχρονική έρευνα ( cross- sectional study) στην οποία συμμετείχαν 100 ασθενείς που έχουν νοσηλευτεί στην ιδιωτική κλινική «ΕΥΓΕΝΙΔΕΙΟΝ ΘΕΡΑΠΕΥΤΗΡΙΟΝ Η ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΣ Α.Ε». Το ποσοστό συμμετοχής στην μελέτη ήταν 76.7% (112/146). Το εργαλείο διεξαγωγής της έρευνας ήταν το ερωτηματολόγιο. Πραγματοποιήθηκε δειγματοληψία ευκολίας (convenience sampling). Ως εργαζόμενη στην συγκεκριμένη ιδιωτική κλινική, η πρόσβαση στους ασθενείς ήταν εύκολη. Η διεξαγωγή της έρευνας με τυχαία δειγματοληψία ήταν αδύνατη λόγω των πρακτικών και χρονικών περιορισμών. Η συλλογή δεδομένων πραγματοποιήθηκε τον μήνα Δεκέμβριο του 2023. Η ανάλυση των δεδομένων πραγματοποιήθηκε με το IBM SPSS 28.0.1 (Statistical Package for Social Sciences).
Αποτελέσματα: Η πλειονότητα των συμμετεχόντων ήταν γυναίκες (54%), απόφοιτοι λυκείου (52%) με μέσο όρο ηλικίας 42.3 χρονών. Το 37% των συμμετεχόντων ήταν υπάλληλοι του ιδιωτικού τομέα. Το 89% των συμμετεχόντων χρησιμοποιήσουν το διαδίκτυο κάθε μέρα, ενώ μόνο το 25% των συμμετεχόντων βασίζουν την τελική επιλογή μιας ιδιωτικής υπηρεσίας υγείας κυρίως στην διαδικτυακή αναζήτηση και στην ιστοσελίδα της αντίστοιχης υπηρεσίας υγείας. Ωστόσο, προέκυψε ότι το 51% των συμμετεχόντων αναζητούν πληροφορίες για την υπηρεσία υγείας πριν την τελική επιλογή τους. Το 53% δήλωσε ότι χρησιμοποιεί «πάρα πολύ» το διαδίκτυο με σκοπό την επίσκεψη στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης. Αναφορικά με την χρήση των ΜΚΔ για θέματα υγείας προέκυψε ότι το 56.8% των συμμετεχόντων δήλωσε ότι χρησιμοποιεί πολύ τα ΜΚΔ για θέματα που αφορούν την υγεία. Σε γενικές γραμμές, οι συμμετέχοντες δήλωσαν ότι οι παρεχόμενες υπηρεσίες στις ψηφιακές πλατφόρμες από τους υγειονομικούς φορείς είναι χρήσιμες. Το 47% των συμμετεχόντων δήλωσε ότι το Facebook σχετίζεται περισσότερο με την προώθηση υπηρεσιών/προϊόντων. Τέλος, η νεότερη ηλικία σχετίστηκε με την διαδικτυακή αναζήτηση και αναζήτηση στην αντίστοιχη ιστοσελίδα της υπηρεσίας (p=0.018) κατά την επιλογή μιας ιδιωτικής υπηρεσίας και το ανώτερο μορφωτικό επίπεδο των συμμετεχόντων σχετίστηκε με συχνότερη χρήση/επίσκεψη στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης (p=0.002, p=0.031).
Συμπεράσματα: Οι επαγγελματίες υγείας, οφείλουν να ενημερωθούν για την στάση των ασθενών τους αναφορικά με την ψηφιοποίηση των παρεχόμενων υπηρεσιών και την αφομοίωση του διαδικτύου στην καθημερινή πρακτική. Η ηλικία και η βαθμίδα εκπαίδευσης των συμμετεχόντων φάνηκε ότι επηρεάζουν ορισμένες εκφάνσεις της διαδικτυακής δραστηριότητας τους. Ωστόσο, η διαδικτυακή αναζήτηση των δυνητικών ασθενών, πριν την τελική επίσκεψη τους σε επαγγελματία υγείας αποτελεί μια πολυπαραγοντική διαδικασία που βασίζεται σε γνωστικούς και συναισθηματικούς παράγοντες. Με βάση την ήδη θετική στάση που παρατηρείται, απέναντι στην χρήση των ΜΚΔ και των ψηφιακών πλατφορμών για θέματα υγείας, οι επαγγελματίες υγείας που επιθυμούν την αποτελεσματικότερη προώθηση των υπηρεσιών τους, είναι χρήσιμο να αφιερώσουν περισσότερο χρόνο στην προώθηση τους μέσω των ΜΚΔ και να βελτιώσουν τις παρεχόμενες υπηρεσίες μέσω των ψηφιακών πλατφορμών.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Επιστήμες Υγείας
Λέξεις-κλειδιά:
Ψηφιακό μάρκετινγκ, Υπηρεσίες υγείας, ΜΚΔ
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
136
Αριθμός σελίδων:
182
Διπλωματική.pdf (3 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο