Μουσική Δημιουργία Ακουστικών Περιπάτων στην Ιστορική Πόλη του Μεσολογγίου

Διπλωματική Εργασία uoadl:3400637 14 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Μουσική Δημιουργία για Νέα Μέσα
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-06-07
Έτος εκπόνησης:
2024
Συγγραφέας:
Θεοφιλάτος Αβραάμ-Μάριος
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αρετή Ανδριανοπούλου (Επίκουρη Καθηγήτρια)
Θάνος Πολυμενέας- Λιοντήρης (Συνεργαζόμενος Διδάσκων)
Πρωτότυπος Τίτλος:
Μουσική Δημιουργία Ακουστικών Περιπάτων στην Ιστορική Πόλη του Μεσολογγίου
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Μουσική Δημιουργία Ακουστικών Περιπάτων στην Ιστορική Πόλη του Μεσολογγίου
Περίληψη:
Ο σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να αναλύσει και να παρουσιάσει μια μουσική δημιουργία για έναν ακουστικό περίπατο, στην ιστορική πόλη του Μεσολογγίου, έτσι ώστε ο ακροατής να βυθιστεί στο παρελθόν και να λάβει την απαραίτητη γνώση για ένα ιστορικό σημείο. Αυτό επιτυγχάνεται μέσα από τη μελέτη του ήχου και των ηχοτοπίων, τις σχέσεις τους με τον άνθρωπο, αλλά και το πώς αυτά τα δύο διατηρούν την μνήμη ζωντανή. Η πρακτική διαδικασία που ακολουθείται σε έναν ακουστικό περίπατο, σε συνδυασμό με τη μουσική δημιουργία ηχητικών αρχείων, επιτρέπει στο χρήστη να ακούσει τις αφηγήσεις ιστορικών γεγονότων σε διάφορα σημεία ιστορικής σημασίας του Μεσολογγίου.
Το πρώτο κεφάλαιο αποτελεί την εισαγωγή της εργασίας.
Το δεύτερο κεφάλαιο αναλύει τα διάφορα μοντέλα ακοής που έχουν αναπτυχθεί και πως τα αντιλαμβάνεται ο άνθρωπος. Στην συνέχεια, η έρευνα εστιάζει στα ζητήματα που αφορούν στη σχέση του ήχου με τη μνήμη και το πώς, μέσω αυτής, αναδύεται η ιστορία ενός τόπου, έτσι ώστε να γίνει συλλογικό κτήμα μιας κοινωνίας.
Στο τρίτο κεφάλαιο γίνεται μια αναφορά για την τεχνολογία των νέων μέσων που χάρη στην εξέλιξη της, βελτιώνονται συνεχώς. Επίσης αναλύει τον όρο των νέων μέσων και που αυτά επικεντρώνονται. Στο ίδιο κεφάλαιο, αναλύεται ο ορισμός της ψηφιακής αφήγησης καθώς και πως μπορεί να συνδυάσει την τέχνη της αφήγησης με τα ψηφιακά μέσα, πράγμα που αποτελεί ένα σημαντικό κεφάλαιο για το πρακτικό μέρος της παρούσας εργασίας.
Στο τέταρτο κεφάλαιο αναλύεται η έννοια του ηχοτοπίου, μέσα από διαφορετικές προσεγγίσεις επιστημόνων και καλλιτεχνών, όπως και η σημαντική του επιρροή στις κοινωνίες, αλλά και η αλληλεπίδραση που αναπτύσσει ο άνθρωπος με το ηχοτοπίο στο οποίο ζει. Εν συνεχεία, δίνεται ο ορισμός του ηχητικού περιπάτου, καθώς ορίζονται και τα βασικά του χαρακτηριστικά, αφού έχει γίνει μια ιστορική αναδρομή, φτάνοντας στο σήμερα. Παρουσιάζεται ο ακουστικός περίπατος, που αποτελεί και πρακτικό μέρος της εργασίας. Εκτός από τον ορισμό του, αναλύεται και η μεθοδολογία του μέσα από διάφορους καλλιτέχνες. Η σύνθεση ηχητικών τοπίων μέσα από διάφορες τεχνικές είναι αυτή που θα απασχολήσει την επόμενη ανάλυση, όπως και το πώς αυτή ορίζεται με βάση τα κύρια χαρακτηριστικά της από συνθέτες που μελετούν διάφορα ηχητικά τοπία. Τέλος, μέσα από την μεθοδολογία του ακουστικού περιπάτου, προκύπτει η ανάλυση του τρόπου με τον οποίο μπορεί ένας χρήστης, μέσω της ακρόασης μιας ιστορίας, να μεταφερθεί στο παρελθόν.
Στο πέμπτο κεφάλαιο, παρουσιάζεται η μεθοδολογία της παρούσας εργασίας. Στην αρχή γίνεται λεπτομερής αναφορά στα γεγονότα της Ελληνικής Επανάστασης και πιο συγκεκριμένα στις πολιορκίες του Μεσολογγίου και την απόφαση για την Έξοδο. Εν συνεχεία, παρουσιάζονται διάφορες πλατφόρμες που μπορούν να δημιουργήσουν έναν ακουστικό περίπατο. Αμέσως μετά περιγράφεται αναλυτικά η διαδικασία που ακολουθήθηκε για τη μουσική δημιουργία του ακουστικού περιπάτου για την πόλη του Μεσολογγίου. Ειδικότερα, γίνεται αναφορά στον τρόπο με τον οποίο σχεδιάστηκε η διαδρομή του περιπάτου, η διαδικασία της ηχογράφησης των φωνών και των ηχοτοπίων. Στο τέλος αυτού του κεφαλαίου παρουσιάζεται η αναλυτική επεξήγηση της τεχνικής διαδικασίας της συνολικής μίξης για την δημιουργία των ηχητικών αρχείων, καθώς και η αισθητική τους προσέγγιση.
Στη συνέχεια παρατίθενται τα ερωτήματα που αποτελούν και τους στόχους της παρούσας εργασίας και έπειτα ακολουθούν τα συμπεράσματα ολόκληρης της εργασίας, σύμφωνα με τις μελέτες και έρευνες όλων των κεφαλαίων που προηγήθηκαν στην Επισκόπηση της Βιβλιογραφίας. Παράλληλα εξετάζεται εάν ο σκοπός της εργασίας στο πρακτικό μέρος πέτυχε τους στόχους του.
Στο τέλος παρουσιάζεται αναλυτικά ολόκληρη η βιβλιογραφία και οι πηγές που χρησιμοποιήθηκαν για το θεωρητικό μέρος.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Καλές Τέχνες - Ψυχαγωγία
Λέξεις-κλειδιά:
ήχος, συλλογική μνήμη, τεχνολογία, μέσα, ψηφιακή αφήγηση, ηχοτοπίο, ηχητικός περίπατος, ακουστικός περίπατος, παρελθόν, διαδρομή, ταξίδι, ηχογράφηση, μουσική σύνθεση
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
2
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
108
Αριθμός σελίδων:
105
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Μουσική Δημιουργία Ακουστικών (audiowalk) στην ιστορική πόλη του Μεσολογγίου - Αβραάμ - Μάριος Θεοφιλάτος 1.pdf
3 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

 


Audiowalks.7z
301 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.