Αξιοποιώντας ένα ψηφιακό δωμάτιο απόδρασης σε συνδυασμό με την εκπαιδευτική ρομποτική στα πλαίσια της εκπαίδευσης STEM

Διπλωματική Εργασία uoadl:3401198 9 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εκπαίδευση STEM και Συστήματα Εκπαιδευτικών Ρομποτικών Διατάξεων
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-06-14
Έτος εκπόνησης:
2024
Συγγραφέας:
Μπενίση Αικατερίνη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Επιβλέπων Καθηγητής: Γεώργιος Κουτρομάνος, Αναπληρωτής Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιο Αθηνών
Συν-Επιβλέπων Καθηγητής: Κωνσταντίνος Σκορδούλης, Καθηγητής-Πρόεδρος, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιο Αθηνών
Συν-Επιβλέπουσα Καθηγήτρια: Ιωάννα Κατσιαμπούρα, Επίκουρη Καθηγήτρια, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Αξιοποιώντας ένα ψηφιακό δωμάτιο απόδρασης σε συνδυασμό με την εκπαιδευτική ρομποτική στα πλαίσια της εκπαίδευσης STEM
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Αξιοποιώντας ένα ψηφιακό δωμάτιο απόδρασης σε συνδυασμό με την εκπαιδευτική ρομποτική στα πλαίσια της εκπαίδευσης STEM
Περίληψη:
Τα τελευταία χρόνια τα δωμάτια απόδρασης έχουν καταφέρει να κεντρίσουν το ενδιαφέρον των νέων ατόμων με αποτέλεσμα η δημοτικότητά τους να έχει αυξηθεί ραγδαία σε ολόκληρο τον κόσμο. Έχουν αρχίσει, μάλιστα, να εντάσσονται με γρήγορο ρυθμό στον τομέα της εκπαίδευσης όπου οι εκπαιδευτικοί σχεδιάζουν τα δικά τους εκπαιδευτικά δωμάτια απόδρασης. Με την αξιοποίηση, μάλιστα, των νέων τεχνολογιών, οι εκπαιδευτικοί έχουν τη δυνατότητα να δημιουργήσουν ψηφιακά δωμάτια απόδρασης ώστε η λύση των γρίφων να πραγματοποιείται με τη μορφή ενός ψηφιακού παιχνιδιού. Στις νέες τεχνολογίες εντάσσεται και η εκπαιδευτική ρομποτική η οποία συνδυάζεται γενικότερα με την εκπαίδευση STEM και έχει πλέον αναγνωριστεί η παιδαγωγική αξία που έχει στη σχολική τάξη. Αν προστεθεί και το παιγνιώδες περιβάλλον ενός δωματίου απόδρασης στην παραπάνω εξίσωση, προβλέπεται ότι θα προκύψουν ευνοϊκά μαθησιακά αποτελέσματα. Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να εξετάσει τα μαθησιακά οφέλη των ψηφιακών εκπαιδευτικών δωματίων απόδρασης στα πλαίσια της εκπαίδευσης STEM και της εκπαιδευτικής ρομποτικής. Στο πλαίσιο της έρευνας, σχεδιάστηκε μια διδακτική παρέμβαση η οποία απευθύνεται σε μαθητές Στ’ Δημοτικού με στόχο να εξετάσει κατά πόσο ένα ψηφιακό δωμάτιο απόδρασης συμβάλλει στην επίτευξη των αντίστοιχων διδακτικών στόχων αλλά και στην ανάπτυξη του βαθμού συνεργατικότητας και ικανοποίησης των μαθητών κατά τη μαθησιακή διαδικασία. Για την εξέταση του σκοπού, αξιοποιήθηκαν ερωτηματολόγια γνώσεων πριν και μετά την παρέμβαση, φύλλο παρατήρησης και ερωτηματολόγιο στάσεων. Τα αποτελέσματα της έρευνας ανέδειξαν κυρίως τη θετική επίδραση του δωματίου απόδρασης στην αλλαγή των προϋπάρχουσων γνώσεων των μαθητών. Ακόμη, παρά τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν οι μαθητές, κατάφεραν να συνεργαστούν ικανοποιητικά και να κερδίσουν στο παιχνίδι απόδρασης. Συνολικά, η παρέμβαση αποτέλεσε μια ευχάριστη εμπειρία για τους μαθητές ενώ οι ίδιοι αναγνώρισαν ότι ανακάλυψαν κάτι καινούργιο. Υπάρχουν ορισμένες αδυναμίες που πρέπει να ληφθούν υπόψη για τον σχεδιασμό ενός δωματίου απόδρασης αλλά σε γενικές γραμμές έχει τη δυνατότητα να αποτελέσει ένα καινοτόμο μέσο διδασκαλίας.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
Ψηφιακό δωμάτιο απόδρασης, εκπαιδευτικό δωμάτιο απόδρασης, εκπαιδευτική ρομποτική, εκπαίδευση STEM
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
65
Αριθμός σελίδων:
107
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Διπλωματική εργασία_Μπενίση Αικατερίνη.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.