Η επίδραση ενός προγράμματος ενσυνειδητότητας στον αυτοέλεγχο της περιπλάνησης του νου και στις εν γένει δεξιότητες αυτορρύθμισης παιδιών στην πρώιμη ηλικία

Διπλωματική Εργασία uoadl:3401946 11 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Κοινωνική Νευροεπιστήμη, Κοινωνική Παιδαγωγική και Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-06-26
Έτος εκπόνησης:
2024
Συγγραφέας:
Μάξιμ Ιρίνα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Σπύρος Βασδέκης, Καθηγητής Ιατρικής, Ε.Κ.Π.Α.
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η επίδραση ενός προγράμματος ενσυνειδητότητας στον αυτοέλεγχο της περιπλάνησης του νου και στις εν γένει δεξιότητες αυτορρύθμισης παιδιών στην πρώιμη ηλικία
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η επίδραση ενός προγράμματος ενσυνειδητότητας στον αυτοέλεγχο της περιπλάνησης του νου και στις εν γένει δεξιότητες αυτορρύθμισης παιδιών στην πρώιμη ηλικία
Περίληψη:
Οι δεξιότητες αυτορρύθμισης συνδέονται με την υγεία και την ευεξία των ανθρώπων, καθώς διαδραματίζουν κρίσιμο ρόλο στην εκπλήρωση των κοινωνικών ρόλων τους. Τα παιδιά βιώνουν συχνά φαινόμενα περιπλάνησης του νου, και ως εκ τούτου αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην ανάπτυξη δεξιοτήτων αυτορρύθμισης. Οι χαμηλές δεξιότητες αυτορρύθμισης δημιουργούν εμπόδια στη μάθηση και στην κατανόηση, έχοντας μακροχρόνια επίδραση στη ψυχική υγεία, στην ακαδημαϊκή πορεία και στη διαχείριση του στρες. Η πρακτική της ενσυνειδητότητας χρησιμοποιείται επί του παρόντος από την εκπαιδευτική κοινότητα ως μέθοδος παρέμβασης για τον περιορισμό της περιπλάνησης του νου και για την ανάπτυξη δεξιοτήτων αυτορρύθμισης. Οι στόχοι της Κοινωνικής Παιδαγωγικής είναι η συστημική βελτίωση και η αλλαγή, γεγονός που συσχετίζεται με την ανάπτυξη δεξιοτήτων αυτορρύθμισης και ελέγχου της περιπλάνησης του νου στα νήπια.
Η παρούσα εργασία είχε ως σκοπό τη διερεύνηση της επίδρασης ενός προγράμματος ενσυνειδητότητας, ως κοινωνικό-παιδαγωγικό εργαλείο, διάρκειας 8 εβδομάδων στις δεξιότητες αυτορρύθμισης των νηπίων μέσω του αυτοελέγχου της περιπλάνησης του νου. Ο σχεδιασμός της έρευνας ακολούθησε τη μέθοδος του οιωνεί πειράματος, με μια πειραματική ομάδα, που συμμετείχε στο πρόγραμμα ενσυνειδητότητας, και μια ομάδα ελέγχου, που δεν έλαβε μέρος στο πρόγραμμα. Το δείγμα της έρευνα αποτελείται από 32 παιδιά ενός τυπικού νηπιαγωγείου της Αθήνας. Για τη μελέτη των υποθετικών αλλαγών στην αυτορρύθμιση και στον αυτοέλεγχο της περιπλάνησης του νου αξιοποιήθηκε το εργαλείο μέτρησης HTKS (Κεφάλι-Πόδια-Γόνατα-Ώμοι), το οποίο εφαρμόστηκε με τη διαδικασία προελέγχου και μετα-ελέγχου και στις δύο ομάδες. Τα αποτελέσματα αναλύθηκαν με τη χρήση της περιγραφικής στατιστικής, με μη παραμετρικές μεθόδους ανάλυσης. Η ανάλυση των δεδομένων ανέδειξε θετικές αλλαγές στις δεξιότητες αυτορρύθμισης, όπως στη μνήμη εργασίας, στον ανασταλτικό έλεγχο και στην εστίαση της προσοχής, και βελτίωση του αυτοελέγχου της περιπλάνησης του νου στην πειραματική ομάδα. Τα συγκεκριμένα συμπεράσματα προσθέτουν εμπειρικά στοιχεία στην υπάρχουσα βιβλιογραφία και υποστηρίζουν την ενσωμάτωση της πρακτικής της ενσυνειδητότητας ως κοινωνικό-παιδαγωγικό εργαλείο στην εκπαιδευτική διαδικασία για την ανάπτυξη των δεξιοτήτων αυτορρύθμισης και του αυτοελέγχου της περιπλάνησης του νου.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Γενικά έργα
Λέξεις-κλειδιά:
ενσυνειδητότητα, αυτορρύθμιση, περιπλάνηση του νου, Κοινωνική Παιδαγωγική, νήπια
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
224
Αριθμός σελίδων:
155
Maxim_Irina_Master.pdf (2 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο