Το Σύνδρομο Επαγγελματικής Εξουθένωσης (BS) Σε Χειρουργούς Και Η Συσχέτισή Του Με Την Έλλειψη Αξιολογικών Δεξιοτήτων: Η Αναγκαιότητα Της Κοινωνικοπαιδαγωγικής Προσέγγισης

Διπλωματική Εργασία uoadl:3402133 8 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Κοινωνική Νευροεπιστήμη, Κοινωνική Παιδαγωγική και Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-06-27
Έτος εκπόνησης:
2024
Συγγραφέας:
Νικητέα Μαρία-Ευαγγελία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μαρία Βασιλειάδου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια ΕΚΠΑ (Επιβλέπουσα)
Ηρώ Μυλωνάκου - Κεκέ, Καθηγήτρια ΕΚΠΑ
Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης, Αναπληρωτής Καθηγητής ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Το Σύνδρομο Επαγγελματικής Εξουθένωσης (BS) Σε Χειρουργούς Και Η Συσχέτισή Του Με Την Έλλειψη Αξιολογικών Δεξιοτήτων: Η Αναγκαιότητα Της Κοινωνικοπαιδαγωγικής Προσέγγισης
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Το Σύνδρομο Επαγγελματικής Εξουθένωσης (BS) Σε Χειρουργούς Και Η Συσχέτισή Του Με Την Έλλειψη Αξιολογικών Δεξιοτήτων: Η Αναγκαιότητα Της Κοινωνικοπαιδαγωγικής Προσέγγισης
Περίληψη:
Από το 1974 που πρωτοεμφανίστηκε η έννοια του Burnout από τον Herbert Freudenberger, το ερευνητικό κενό καλύπτεται συνεχώς με νέες μελέτες, οι οποίες επεξηγούν και αναλύουν τους παράγοντες επικινδυνότητας, τις εκφάνσεις και τα επιμέρους χαρακτηριστικά των ανθρώπων που εκδηλώνουν το Σύνδρομο Επαγγελματικής Εξουθένωσης (ΣΕΕ BS). Πλέον είναι δεδομένο ότι η πληθώρα των Χειρουργικών ειδικοτήτων εκδηλώνει υψηλά επίπεδα ΣΕΕ (BS). Παρόλα αυτά, διαφαίνεται ότι οι παράγοντες που την επηρεάζουν είναι πολλαπλοί και ευμετάβλητοι, ανάλογα με το χρονικό πλαίσιο, τις περιρρέουσες συνθήκες, τον ψυχισμό και ορισμένα κοινωνικά και δημογραφικά χαρακτηριστικά των ατόμων (Bartholomew et al. 2018. Dimou et al., 2016). Ταυτόχρονα, το ΣΕΕ (BS), έχει συνδεθεί συχνά με την κατάθλιψη και ευρύτερα με την ύπαρξη δυσλειτουργικών αντιλήψεων. Η Κοινωνική Παιδαγωγική, στοχεύει στην ολική και σφαιρική επίλυση κοινωνικών, ηθικών και ανθρωπιστικών προβλημάτων (Μυλωνάκου – Κεκέ, 2013, σ. 121), με το ΣΕΕ (BS), να δημιουργεί σαφείς ανάγκες διαχείρισης και αντιμετώπισης. Στόχος της παρούσας έρευνας ήταν να διερευνηθεί η εκδήλωση του ΣΕΕ (BS) σε Χειρουργούς και η συσχέτιση αυτού με την έλλειψη αξιολογικών δεξιοτήτων σε επίπεδο ταυτότητας, κοινωνικότητας και δημιουργικότητας. Το δείγμα ήταν 50 Χειρουργοί του ΕΚΠΑ με Ακαδημαϊκή σταδιοδρομία, εκ των οποίων οι 47 ήταν άνδρες και οι 3 γυναίκες. Τα εργαλεία που χορηγήθηκαν ήταν το Maslach Burnout Inventory – ΜΒΙ (Maslach & Jackson, 1981), για τη μέτρηση των επιπέδων εκδήλωσης του ΣΕΕ (BS) και το Dysfunctional Preconceptions Questionnaire – DPQ (Vassiliadou & Goldberg, 2006), για τη μέτρηση ύπαρξης δυσλειτουργικών αντιλήψεων στους συμμετέχοντες, οι οποίες αντιστοιχούν στην έλλειψη αξιολογικών δεξιοτήτων. H αναγκαιότητα της παρούσας έρευνας κρίνεται σκόπιμη, διότι μέσω αυτής συσχετίζονται βασικοί στόχοι της Κοινωνικής Παιδαγωγικής με βασικά χαρακτηριστικά του ατόμου που σχετίζονται με το ΣΕΕ (BS). Πιο συγκεκριμένα, οι εκφάνσεις του ΣΕΕ (BS) στην Ιατρική κοινότητα δεν έχουν ιδωθεί ξανά τόσο μέσα από την επιμέρους έρευνα των δυσλειτουργικών αντιλήψεων που προκύπτουν στο άτομο, όσο και μέσα από την οπτική και τα εργαλεία της Κοινωνικής Παιδαγωγικής, γεγονός που μπορεί να προσφέρει σημαντική βάση για αντιμετώπιση και πρόληψη, μέσω δημιουργίας δράσεων. Κλείνοντας, συζητείται η σημασία των ευρημάτων, εξετάζονται τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Επιστήμες Υγείας
Λέξεις-κλειδιά:
Σύνδρομο Επαγγελματικής Εξουθένωσης, δυσλειτουργικές αξιολογήσεις, Κοινωνική Παιδαγωγική, ταυτότητα, κοινωνικότητα, δημιουργικότητα, διαχείριση
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
2
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
58
Αριθμός σελίδων:
131
ΔΠΜΣ Κοινωνική Νευροεπιστήμη, Κοινωνική Παιδαγωγική και Εκπαίδευση - Μαρία Ευαγγελία Νικητέα.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο