«Αξιοποίηση θεμελιωδών Γεωγραφικών εννοιών και κατάλληλων δραστηριοτήτων για την προσέγγιση της πανδημίας Covid-19, από υποψήφιους δασκάλους.»

Διπλωματική Εργασία uoadl:3402354 4 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διδακτική και Δημόσια Κατανόηση των Φυσικών Επιστημών και των Ψηφιακών Τεχνολογιών
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-07-01
Έτος εκπόνησης:
2024
Συγγραφέας:
Νικολοπούλου Αγγελική
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αποστολία Γαλάνη, Αν. Καθηγήτρια ΠΤΔΕ ΕΚΠΑ (επιβλέπουσα)
Ευαγγελία Μαυρικάκη, Καθηγήτρια ΠΤΔΕ ΕΚΠΑ
Δρ. Ναυσικά Καψαλά, Διδάσκουσα ΠΤΔΕ ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
«Αξιοποίηση θεμελιωδών Γεωγραφικών εννοιών και κατάλληλων δραστηριοτήτων για την προσέγγιση της πανδημίας Covid-19, από υποψήφιους δασκάλους.»
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
«Αξιοποίηση θεμελιωδών Γεωγραφικών εννοιών και κατάλληλων δραστηριοτήτων για την προσέγγιση της πανδημίας Covid-19, από υποψήφιους δασκάλους.»
Περίληψη:
Στην παρούσα Διπλωματική εργασία διερευνάται η αξιοποίηση θεμελιωδών εννοιών της Γεωγραφίας από τους υποψήφιους δασκάλους, για την διδακτική προσέγγιση της πανδημίας Covid-19. Ειδικότερα, μελετάται η διδασκαλία των γεωγραφικών εννοιών μέσω προτεινόμενων δραστηριοτήτων καθώς και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται. Επιπλέον εξετάζονται τα διδακτικά σενάρια των υποψήφιων παιδαγωγών και η θεματολογία που αυτοί επιλέγουν. Γίνεται, τέλος αναφορά, στις μελλοντικές προεκτάσεις του προγράμματος Σπουδών που επιλέγουν οι υποψήφιοι δάσκαλοι να ενεργοποιήσουν μέσω των διδακτικών τους σεναρίων.
Διεξήχθη ποσοτική έρευνα, μέσω ανάλυσης περιεχομένου, σε δείγμα γραπτών απαντητικών δοκιμίων (Ν=203) τριτοετών φοιτητών του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Ε.Κ.Π.Α. Έγινε ποσοτικοποίηση του περιεχομένου βάσει κωδικοποίησης. Τα αποτελέσματα σε γενικές γραμμές έδειξαν ότι η πλειοψηφία των φοιτητών καταφέρνει επιτυχώς να διδάξει γεωγραφικές έννοιες μέσα από δραστηριότητες που ενσωματώνουν και την πανδημία. Μικρή δυσκολία παρουσιάζει η διδασκαλία της έννοιας «χρόνος». Δημοφιλείς διδακτικές μέθοδοι είναι ο «διδακτικός διάλογος -teaching discussion» και η «ομαδική εργασία-group work». Στην θεματολογία των σεναρίων προκρίνεται η «κοινωνική διάσταση-social dimension» κυρίως μέσω της υποκατηγορίας της «καλής υγείας/ευημερίας-good health/wellbeing». Τέλος, ικανοποιητική πλειοψηφία των φοιτητών μέσω της διδασκαλία τους, καλλιεργεί την κριτική σκέψη των μαθητών.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
πανδημία Covid-19, γεωγραφικές έννοιες, διδακτικές μέθοδοι, αναδιαμόρφωση ΠΣ γεωγραφίας, γεωγραφικές δραστηριότητες
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
48
Αριθμός σελίδων:
73
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο έως 2025-01-01.

Nikolopoulou_Angeliki_Master.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο έως 2025-01-01.