Μονάδα:
Κατεύθυνση Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας για την ΕκπαίδευσηΒιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-08-30
Συγγραφέας:
Σταυροπούλου Καλλιόπη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
ΜΑΡΙΑ ΣΦΥΡΟΕΡΑ, ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΥ,ΤΕΑΠΗ,ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
Πρωτότυπος Τίτλος:
«Αντιλήψεις και πρακτικές εκπαιδευτικών παιδιών προσχολικής ηλικίας για την αξιοποίηση των ηλεκτρονικών βιβλίων ως εκπαιδευτικό εργαλείο»
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Αγγλικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
«Αντιλήψεις και πρακτικές εκπαιδευτικών παιδιών προσχολικής ηλικίας για την αξιοποίηση των ηλεκτρονικών βιβλίων ως εκπαιδευτικό εργαλείο»
Περίληψη:
Καθώς η χρήση ηλεκτρονικών βιβλίων (e-books) είναι πλέον διαδεδομένη στις σχολικές τάξεις, η παρούσα εργασία σκοπεύει να παρουσιάσει τόσο τις επικρατούσες αντιλήψεις των εκπαιδευτικών που αναλαμβάνουν παιδιά προσχολικής ηλικίας σε σχέση με τα παιδαγωγικά αυτά εργαλεία όσο και τη γνώμη του ως προς το ποιες θα ήταν οι βέλτιστες τεχνικές ένταξης των e-books κατά την εκπαιδευτική διαδικασία.
Στα πλαίσια της διπλωματικής αυτής εργασίας πραγματοποιήθηκε έρευνα με χρήση ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου, η οποία είχε ως κοινό στόχευσης εκπαιδευτικούς παιδιών προσχολικής και νηπιακής ηλικίας σε όλη την Ελλάδα. Το ερωτηματολόγιο περιείχε τόσο ανοιχτές όσο και κλειστές ερωτήσεις, επομένως περιείχε έναν συνδυασμό ποιοτικής και ποσοτικής μεθόδου έρευνας. Ωστόσο, η τελική ανάλυση των αποτελεσμάτων έγινε ποσοτικά με ποσοτικοποίηση των απαντήσεων των ερωτηθέντων.
Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν πως παρά τη θετική στάση των εκπαιδευτικών προς τα ηλεκτρονικά βιβλία και την αναγνώριση της θετικής τους επίδρασης, η καθημερινή τους χρήση δεν είναι διαδεδομένη. Ωστόσο, κατά τη διάρκεια της πανδημίας η χρήση τους ήταν αναμφίβολα πολύ πιο συχνή. Εμπόδια όπως η έλλειψη υλικοτεχνικής υποδομής, το περιεχόμενο και η πολύωρη έκθεση των μικρών παιδιών σε οθόνες επηρεάζουν την αξιοποίησή τους. Οι προτάσεις των εκπαιδευτικών που θα μπορούσαν να αυξήσουν τη συχνότητα χρήση τους αφορούν στην τεχνική υποστήριξη του ελληνικού σχολείου αλλά και στην εκπαίδευση των ίδιων των εκπαιδευτικών.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Τεχνολογία – Πληροφορική
Λέξεις-κλειδιά:
Ηλεκτρονικά βιβλία, εκπαιδευτικοί προσχολικής ηλικίας, ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο, παιδιά προσχολικής ηλικίας, Google Forms, ποιοτική ανάλυση, ποσοτική ανάλυση
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
127
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΤΕΛΙΚΟ ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΛΛΙΟΠΗ.pdf
2 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.