Μονάδα:
Κατεύθυνση Προαγωγή και Αγωγή της ΥγείαςΒιβλιοθήκη Επιστημών Υγείας
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-10-01
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Ανδρονίκη Νάσκα, Καθηγήτρια, Ιατρική Σχολή, ΕΚΠΑ
Βασιλική Μπενέτου, Καθηγήτρια, Ιατρική Σχολή, ΕΚΠΑ
Πέννυ Παναγιωτοπούλου, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Εργασίας, Πανεπιστήμιο Πατρών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Διατροφική αγωγή των παιδιών: Αντίληψη του ρόλου και αυτοαποτελεσματικότητα των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της Ελλάδας
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Διατροφική αγωγή των παιδιών: Αντίληψη του ρόλου και αυτοαποτελεσματικότητα των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της Ελλάδας
Περίληψη:
Η παιδική παχυσαρκία αποτελεί ανησυχητικό φαινόμενο με σωματικές, ψυχικές, κοινωνικές και οικονομικές διαστάσεις. Η Ελλάδα εμφανίζει από τους υψηλότερους δείκτες επιπολασμού πανευρωπαϊκά. Οι ανθυγιεινές διατροφικές συνήθειες συνιστούν βασικό παράγοντα εμφάνισης της παιδικής παχυσαρκίας. Το σχολικό περιβάλλον χαρακτηρίζεται ιδανικό για την υλοποίηση παρεμβάσεων προαγωγής και αγωγής υγείας με τους/τις εκπαιδευτικούς να διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στην επιτυχία παρεμβάσεων πρόληψης κατά της παιδικής παχυσαρκίας και να επιδρούν αποτελεσματικά στις διατροφικές συνήθειες των παιδιών. Η αυτοαποτελεσματικότητα των εκπαιδευτικών προβλέπει την υλοποίηση ή μη αποτελεσματικής διατροφικής εκπαίδευσης. Η παρούσα μελέτη διερευνά τις στάσεις και αντιλήψεις των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της Ελλάδας σχετικά με τον ρόλο και την αυτοαποτελεσματικότητά τους στη διατροφική εκπαίδευση των παιδιών, την επιρροή των διατροφικών τους συνηθειών και την πρόληψη της παιδικής παχυσαρκίας. Αποτελεί συγχρονική μελέτη με τη χρήση διαδικτυακού ερωτηματολογίου για το οποίο έγινε διαπολιτισμική προσαρμογή στα ελληνικά αξιοποιώντας την τεχνική της ομάδας εστίασης. Συμμετείχαν 105 εκπαιδευτικοί της δημόσιας και ιδιωτικής πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της Ελλάδας. Οι εκπαιδευτικοί φάνηκε να αναγνωρίζουν τον ρόλο τους στην πρόληψη της παιδικής παχυσαρκίας ωστόσο εμφανίζουν χαμηλά επίπεδα αυτοαποτελεσματικότητας ως προς την ικανότητά τους να μεταβάλλουν τις συμπεριφορές διατροφής των μαθητών/μαθητριών τους. Ακόμη, βρέθηκε ότι το υποστηρικτικό διατροφικό περιβάλλον του σχολείου αυξάνει την αυτοπεποίθησή τους να διδάξουν διατροφή. Μελλοντικές παρεμβάσεις θα πρέπει να επενδύσουν στην ενίσχυση της αυτοαποτελεσματικότητας των εκπαιδευτικών και τη βελτίωση του διατροφικού περιβάλλοντος του σχολείου.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Επιστήμες Υγείας
Λέξεις-κλειδιά:
Αυτοαποτελεσματικότητα, Διατροφική εκπαίδευση, Εκπαιδευτικοί
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
59
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.
Διπλωματική_Μπάστα.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.