Μονάδα:
Κατεύθυνση Ρητορική, Επιστήμες του Ανθρώπου και ΕκπαίδευσηΒιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-10-29
Συγγραφέας:
Καραπάνου Σταματία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Λήδα Τσενέ, Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Τζίνα Καλογήρου, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Βάσω Οικονομοπούλου, , Ε.ΔΙ.Π ,Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
«Η επιρροή της πολιτικής διαφήμισης στη συμπεριφορά των ψηφοφόρων και στη λήψη αποφάσεων. Απόψεις πολιτών για τις προεκλογικές διαφημίσεις και το πολιτικό μάρκετινγκ στην ψηφιακή εποχή»
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
«Η επιρροή της πολιτικής διαφήμισης στη συμπεριφορά των ψηφοφόρων και στη λήψη αποφάσεων. Απόψεις πολιτών για τις προεκλογικές διαφημίσεις και το πολιτικό μάρκετινγκ στην ψηφιακή εποχή»
Περίληψη:
Στη σύγχρονη εποχή της ψηφιοποίησης, η πολιτική διαφήμιση έχει ξεπεράσει τους συμβατικούς περιορισμούς αξιοποιώντας την εκτεταμένη εμβέλεια των διαδικτυακών πλατφορμών προκειμένου να ασκήσει την ανάλογη επίδραση τη συμπεριφορά των ψηφοφόρων. Η παρούσα έρευνα στοχεύει στη διερεύνηση της επιρροής της ψηφιακής πολιτικής διαφήμισης στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων των ψηφοφόρων, με ιδιαίτερη έμφαση στην κατανόηση των τρόπων με τους οποίους αυτές οι μορφές επικοινωνίας αλλάζουν την κοινή γνώμη και την επακόλουθη πολιτική εμπλοκή. Αυτή η μελέτη εξετάζει την αποτελεσματικότητα των ψηφιακών διαφημίσεων, το επίπεδο εμπιστοσύνης που τους παρέχουν οι ψηφοφόροι και τον πιθανό ρόλο τους στην προώθηση της πολιτικής πόλωσης, με ένα δείγμα 100 συμμετεχόντων.
Τα αποτελέσματα της μελέτης καταδεικνύουν ότι ένα σημαντικό τμήμα του πληθυσμού που ψηφίζει είναι επιρρεπές στην επιρροή της ψηφιακής πολιτικής διαφήμισης. Ένας σημαντικός αριθμός συμμετεχόντων δήλωσε ότι αυτές οι διαφημίσεις είχαν αισθητή επίδραση στις πολιτικές απόψεις και ενέργειές τους. Ωστόσο, υπάρχει ένα σημαντικό επίπεδο σκεπτικισμού μεταξύ των ψηφοφόρων σε σχέση με την ουσία των ψηφιακών πολιτικών διαφημίσεων, που προέρχεται κυρίως από περιπτώσεις συνάντησης παραπλανητικού ή αβάσιμου υλικού. Η επικρατούσα έλλειψη εμπιστοσύνης προς την πολιτική διαφήμιση απαιτεί αυξημένη έμφαση στη διαφάνεια και την ακρίβεια της πολιτικής επικοινωνίας.
Η έρευνα υπογραμμίζει, επίσης, τη σημασία των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην πολιτική, καθώς ένα σημαντικό ποσοστό συμμετεχόντων συμμετέχει ενεργά στην ανταλλαγή και τη συζήτηση πολιτικών πληροφοριών. Ωστόσο, είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι ένα σημαντικό μέρος του πληθυσμού εμφανίζει χαμηλότερα επίπεδα συμμετοχής, υποδηλώνοντας μια σαφή διαφορά στην ψηφιακή πολιτική συμμετοχή μεταξύ των διαφόρων δημογραφικών ομάδων. Υπάρχει μια ευρέως διαδεδομένη ανησυχία για την ενίσχυση της πολιτικής πόλωσης μέσω της χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, καθώς πολλοί χρήστες βλέπουν αυτές τις πλατφόρμες ως μέσο για μια αυξανόμενη πολιτική διάσπαση.
Η μελέτη παρουσιάζει προτάσεις για την επιβολή αυστηρότερων κανονισμών στις ψηφιακές πλατφόρμες, τη θέσπιση νομοθετικών μέτρων για την ενίσχυση της διαφάνειας και την ενίσχυση της παιδείας στα μέσα επικοινωνίας στον πληθυσμό που ψηφίζει.
Αποτελεί λοιπόν, μια πολύτιμη συμβολή στη συνεχιζόμενη συζήτηση γύρω από την ψηφιακή πολιτική διαφήμιση. Προσφέρει πολύτιμες πληροφορίες για τον αντίκτυπο της διαφήμισης στη δημοκρατική διαδικασία και παρέχει ηθικές και αποτελεσματικές αρχές για την πολιτική επικοινωνία στον ψηφιακό τομέα.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Γενικά έργα
Λέξεις-κλειδιά:
Πολιτική Διαφήμιση, Ψηφιακές Πλατφόρμες, Παραπληροφόρηση, Πολιτική Επικοινωνία, Μικροστόχευση, Πολιτική Πόλωση, Ψηφοφόροι, Ψηφιακή Πολιτική Διαφήμιση, Πολιτικό Μάρκετινγκ, Επιδράσεις Διαφήμισης, Συναισθηματικές Εκκλήσεις.
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
59