Μονάδα:
Κατεύθυνση Διαχείριση και Ανάπτυξη της Σχολικής Μονάδας: Παιδαγωγικές και Διοικητικές ΠρακτικέςΒιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-12-02
Συγγραφέας:
Παπαδόπουλος Γεώργιος
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μπαμπάλης Θωμάς, Καθηγητής,ΠΤΔΕ,ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
ΑΠΟΨΕΙΣ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΩΝ ΑΝΙΣΟΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΜΑΘΗΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΓΕΝΕΙΑΣ ΣΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
ΑΠΟΨΕΙΣ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΩΝ ΑΝΙΣΟΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΜΑΘΗΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΓΕΝΕΙΑΣ ΣΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Περίληψη:
Η εκπαίδευση αντιμετωπίζει συνεχώς σημαντικές προκλήσεις λόγω της ετερογένειας των μαθητών και των ανισοτήτων που προκύπτουν σε πολλαπλά επίπεδα. Η παρούσα διπλωματική εργασία αναγνωρίζει την κρίσιμη ανάγκη ανάλυσης αυτών των πολύπλευρων προβλημάτων και προτείνει ολοκληρωμένες προσεγγίσεις που αντιμετωπίζουν τις ετερογενείς ανάγκες όλων των μαθητών. Διερευνώντας τη διασταύρωση των προσωπικών εμπειριών των μαθητών με τα ευρύτερα κοινωνικά και πολιτιστικά τους πλαίσια, αυτή η εργασία εμβαθύνει σε διάφορες διαστάσεις της διαφορετικότητας, συμπεριλαμβανομένων των πολιτισμικών υποβάθρων, των γλωσσικών ικανοτήτων και των κοινωνικοοικονομικών συνθηκών. Υπό το πρίσμα αυτών των σκέψεων, η παρούσα διατριβή στοχεύει να διεξαγάγει μια εις βάθος διερεύνηση των απόψεων και των εμπειριών εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σε σχέση με τη διαχείριση της ετερογένειας των μαθητών. Συγκεκριμένα, η μελέτη εστιάζει σε ένα δείγμα 10 εκπαιδευτικών, εξετάζοντας τις προκλήσεις, τις στρατηγικές και τις γνώσεις τους για τις συμπεριληπτικές εκπαιδευτικές πρακτικές. Η μεθοδολογία που χρησιμοποιήθηκε σε αυτή την έρευνα είναι ποιοτικής φύσεως, χρησιμοποιώντας ημιδομημένες συνεντεύξεις για τη συλλογή βαθιών, πλούσιων σε αφήγηση δεδομένων από τους συμμετέχοντες. Αυτή η προσέγγιση επιτρέπει τη σε βάθος διερεύνηση των αντιλήψεων και των εμπειριών των δασκάλων αναφορικά με τον με τον οποίο εφαρμόζονται οι θεωρίες της εκπαίδευσης στην πράξη και με τον τρόπο με τον οποίο εφαρμόζονται στρατηγικές χωρίς αποκλεισμούς σε διάφορα περιβάλλοντα τάξης. Τα ευρήματα από τις συνεντεύξεις αποκαλύπτουν ότι οι δάσκαλοι αναγνωρίζουν σε μεγάλο βαθμό τη σημασία των εξατομικευμένων εκπαιδευτικών προσεγγίσεων που λαμβάνουν υπόψη τις μοναδικές ανάγκες και το υπόβαθρο κάθε μαθητή. Ακόμη, ενώ οι εκπαιδευτικοί επιδεικνύουν ισχυρή θεωρητική κατανόηση της συνεκπαίδευσης, συχνά αντιμετωπίζουν πρακτικές προκλήσεις στην εφαρμογή της, όπως ανεπαρκείς πόρους και θεσμική υποστήριξη.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
ειδική αγωγή, συμπερίληψη, ενταξιακή εκπαίδευση, διαφοροποιημένη διδασκαλία
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
129