Στρες και αίσθημα αυτοαποτελεσματικότητας γονέων παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες για τη μελέτη στο σπίτι

Διπλωματική Εργασία uoadl:3461477 4 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Σχολική ψυχολογία
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2025-01-30
Έτος εκπόνησης:
2025
Συγγραφέας:
Αθανασιάδου Δέσποινα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
1. Φωτεινή Πολυχρόνη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας, Τμήμα
Ψυχολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (επόπτρια)
2. Βασιλική Ευσταθίου, Επίκουρη Καθηγήτρια Ψυχολογίας της Υγείας, Τμήμα Ψυχολογίας,
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
3. Βασιλική Νικολοπούλου, Εργαστηριακό Διδακτικό Προσωπικό (Ε.ΔΙ.Π.), Τμήμα
Ψυχολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Στρες και αίσθημα αυτοαποτελεσματικότητας γονέων παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες για τη μελέτη στο σπίτι
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Αγγλικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Στρες και αίσθημα αυτοαποτελεσματικότητας γονέων παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες για τη μελέτη στο σπίτι
Περίληψη:
Η γονική εμπλοκή στη μελέτη των παιδιών στο σπίτι, αποτελεί μία στρεσογόνο διαδικασία, η οποία επηρεάζει τόσο τους ίδιους τους γονείς και τα παιδιά, αλλά και τη μεταξύ τους σχέση. Στόχος της παρούσας εργασίας ήταν η διερεύνηση των επιπέδων γονικού στρες για τη μελέτη στο σπίτι, σύμφωνα με την ύπαρξη ή όχι μαθησιακών δυσκολιών στο παιδί. Επίσης, διερευνήθηκε ο ρόλος του αισθήματος αυτοαποτελεσματικότητας που διαθέτουν οι γονείς και κατά πόσο μπορεί να αποτελέσει προστατευτικό παράγοντα στο υψηλό γονικό στρες. Εν συνεχεία, ελέγχθηκε η ύπαρξη στρατηγικών αντιμετώπισης στρεσογόνων καταστάσεων, που μπορεί να λειτουργούν πιο αποτελεσματικά στη μείωσή του. Στην έρευνα έλαβαν μέρος συνολικά 212 γονείς δημοτικού σχολείου- 177 μητέρες και 35 πατέρες. Στους γονείς χορηγήθηκε το Ερωτηματολόγιο για το Στρες των Γονέων Σχετικά με τη Μελέτη στο Σπίτι (Katz et al., 2012), η Κλίμακα Αυτοαποτελεσματικότητας (Glynou et al., 1994), το Ερωτηματολόγιο Στρατηγικών Αντιμετώπισης Στρεσογόνων Καταστάσεων (Καραδήμας, 1998), καθώς και μια αυτοσχέδια φόρμα συλλογής δημογραφικών δεδομένων. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, οι γονείς των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες ανέφεραν υψηλότερα επίπεδα στρες συγκριτικά με τους γονείς των παιδιών τυπικής ανάπτυξης. Ως προς το αίσθημα της αυτοαποτελεσματικότητάς τους, δεν υπήρξε υψηλός βαθμός συσχέτισης με το γονικό στρες. Αντίθετα, άλλες μεταβλητές, όπως το φύλο του παιδιού, ο χρόνος που αφιερώνεται στο διάβασμα, η υποστήριξη του σχολείου και η συμμετοχή σε πρόγραμμα παρέμβασης, διαφοροποίησαν σημαντικά το γονικό στρες για τη μελέτη στο σπίτι. Τα ευρήματα συζητούνται σε συνάρτηση με την πρόσφατη βιβλιογραφία και μπορούν να αξιοποιηθούν στην πληρέστερη κατανόηση του γονικού στρες για τη μελέτη στο σπίτι και των γονικών χαρακτηριστικών που εμποδίζουν ή βοηθούν στη μάθηση στο σπίτι, καθώς επίσης και στον σχεδιασμό κατάλληλων παρεμβάσεων, με σκοπό τη μείωσή του.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Φιλοσοφία- Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά:
Μελέτη στο σπίτι, γονικό στρες, μαθησιακές δυσκολίες, αυτοαποτελεσματικότητα.
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
103
Αριθμός σελίδων:
88
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο έως 2025-07-30.

ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ- ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ 2.pdf
1013 KB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο έως 2025-07-30.