Εκμάθηση προγραμματισμού μέσω της ανάπτυξης παιχνιδιού

Πτυχιακή Εργασία uoadl:2815706 256 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Τμήμα Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών
Πληροφορική
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-11-02
Έτος εκπόνησης:
2018
Συγγραφέας:
ΑΡΒΑΝΙΤΟΠΟΥΛΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μαρία Γρηγοριάδου, Ομότιμη Καθηγήτρια, Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, ΕΚΠΑ
Αγορίτσα Γόγουλου, ΕΔΙΠ, Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Εκμάθηση προγραμματισμού μέσω της ανάπτυξης παιχνιδιού
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Εκμάθηση προγραμματισμού μέσω της ανάπτυξης παιχνιδιού
Περίληψη:
Η παρούσα εργασία αποσκοπεί στην εκμάθηση προγραμματιστικών εννοιών και εννοιών ανάπτυξης ενός παιχνιδιού μέσω της δημιουργίας ενός παιχνιδιού αξιοποιώντας το περιβάλλον Game Maker. Αξιοποιώντας αποτελέσματα της βιβλιογραφίας και αρχές της διδακτικής του προγραμματισμού, η προτεινόμενη προσέγγιση αφορά στον σχεδιασμό Φύλλων Εργασίας για την ανάπτυξη του παιχνιδιού. Τα Φύλλα Εργασίας ακολουθούν συγκεκριμένες αρχές όπως γνωστοποίηση μαθησιακών στόχων, διαγραμματική απεικόνιση της ακολουθίας των ενεργειών για την επίτευξη των στόχων, κινητοποίηση του μαθητή, καλλιέργεια της αναλυτικής και κριτικής του σκέψης και καλλιέργεια δεξιοτήτων στην ανάπτυξη προγραμμάτων και παιχνιδιών θέτοντας ερωτήσεις, παροχή μαθησιακού υλικού.
Στο πλαίσιο της εργασίας έγινε πιλοτική εφαρμογή των δύο από τα έξι φύλλα εργασίας, που σχεδιάστηκαν, σε φοιτητές του Τμήματος. Τα αποτελέσματα δείχνουν τη θετική αποδοχή του συγκεκριμένου σχεδιασμού των Φύλλων Εργασίας και επιβεβαιώνουν ότι η καθοδηγούμενη προσέγγιση στην εκμάθηση προγραμματισμού μπορεί να βοηθήσει τους αρχάριους προγραμματιστές.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Τεχνολογία – Πληροφορική
Λέξεις-κλειδιά:
Εκπαιδευτικά παιχνίδια, GameMaker Studio 2, εκμάθηση προγραμματισμού παιχνιδιών, βασικές προγραμματιστικές έννοιες, έννοιες προγραμματισμού παιχνιδιών
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
13
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
5
Αριθμός σελίδων:
151
ΠτυχιακήΑρβανιτόπουλος.pdf (6 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο