Η Συμμετοχή των Μουσουλμάνων Γυναικών στη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό: Πολιτισμικά Εμπόδια και Στρατηγικές Ένταξης

Πτυχιακή Εργασία uoadl:2819014 264 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-11-13
Έτος εκπόνησης:
2018
Συγγραφέας:
ΑΝΤΕΡΡΙΩΤΗ ΚΑΛΠΑΚΙΔΟΥ ΜΥΡΤΩ
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Καμπερίδου Ειρήνη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Κοινωνιολογίας, ΣΕΦΑΑ, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η Συμμετοχή των Μουσουλμάνων Γυναικών στη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό: Πολιτισμικά Εμπόδια και Στρατηγικές Ένταξης
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η Συμμετοχή των Μουσουλμάνων Γυναικών στη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό: Πολιτισμικά Εμπόδια και Στρατηγικές Ένταξης
Περίληψη:
Αυτή η εργασία εξετάζει τη συμμετοχή των Μουσουλμάνων γυναικών στο σχολικό μάθημα της Φυσικής Αγωγή, σε αθλητικές δραστηριότητες κατά τον ελεύθερο χρόνο, και στην επαγγελματική απασχόληση στον τομέα του αθλητισμού βασιζόμενη σε μια ενδελεχή ανασκόπηση της διεθνούς σχετικής βιβλιογραφίας. Βασική επιδίωξη είναι η κατανόηση των περιορισμών στην αθλητική συμμετοχή που αντιμετωπίζουν οι Μουσουλμάνες και στη συνέχεια η διατύπωση προτάσεων για την αποτελεσματικότερη ένταξη τους στη δια βίου άθληση. Η μελέτη ξεκινάει με την παρουσίαση ερευνητικών δεδομένων που αφορούν τη συμμετοχή της Μουσουλμάνας στη Φυσική Αγωγή, καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι τα ήθη και έθιμα και ιδιαίτερα η ισλαμική θρησκεία, θέτει συγκεκριμένους κώδικες συμπεριφοράς για τη γυναίκα, οι οποίοι συχνά περιορίζουν την αθλητική της ενασχόληση. Η χρήση της μαντήλας, η έμφυλη διχοτόμηση, η στάση της οικογένειας, το κοινωνικό περιβάλλον είναι μερικοί από τους παράγοντες που δυσκολεύουν την αθλητική ένταξη μιας Μουσουλμάνας. Για τις Μουσουλμάνες που ζουν σε ευρωπαϊκές χώρες το ζήτημα γίνεται πιο περίπλοκο εξαιτίας του διαφορετικού τρόπου οργάνωσης της Φυσικής Αγωγής στα δυτικά σχολεία. Η προσαρμογή του σχολείου στις ανάγκες των Μουσουλμάνων κοριτσιών κρίνεται απαραίτητη για την απρόσκοπτη συμμετοχή τους στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής: η κατανόηση των αναγκών και η αποδοχή της διαφορετικότητας. Κρίνεται απαραίτητη και η συνεργασία του σχολείου με την κοινότητα καθώς και η επαρκής κατάρτιση των δασκάλων, ώστε να είναι σε θέση να προσαρμόζουν το μάθημα τους στις ανάγκες των Μουσουλμάνων μαθητριών. Αναδεικνύεται επίσης, ότι η όλο και αυξανόμενη μετακίνηση στον ευρωπαϊκό χώρο πληθυσμών διαφορετικών εθνικοτήτων και θρησκειών δημιουργεί την ανάγκη διαμορφώσεις νέων εκπαιδευτικών στρατηγικών και προγραμμάτων που διευκολύνουν την κοινωνική ενσωμάτωση και ένταξη.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
κοινωνική ενσωμάτωση, φύλο, έμφυλη ισότητα, πολιτισμική πολυμορφία, μετανάστευση, πρόσφυγες, γυναίκα, μουσουλμάνα, φυσική αγωγή, αθλητισμός
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
58
Αριθμός σελίδων:
82
Muslim women and sports 12.11.2018 2.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο