Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Κουτσούκη Δήμητρα, Καθηγήτρια, ΣΕΦΑΑ, ΕΚΠΑ
Ασωνίτου Κατερίνα, ΕΔΙΠ, ΣΕΦΑΑ, ΕΚΠΑ
Περίληψη:
Η παρούσα εργασία αναφέρει αρχικά την ανάγκη των ατόμων με αναπηρία να ενταχθούν σε ένα ειδικό πρόγραμμα Φυσικής Αγωγής (Φ.Α.), ώστε να μπορούν να συμμετέχουν σε διάφορες αθλητικές δραστηριότητες με ασφάλεια, καθώς και να απελευθερώνονται από το περιθώριο, στο οποίο συχνά βρίσκονται. Στη συνέχεια, γίνεται αναφορά στον αυτισμό, στην έννοια του όρου «ένταξη» των ατόμων με αναπηρία και τον σημαντικό ρόλο, που διαδραματίζουν οι καθηγητές φυσικής αγωγής σε αυτήν. Ένας ακόμη παράγοντας, που επηρεάζει την ένταξη στη Φ.Α. είναι ο προσεκτικός προγραμματισμός των δραστηριοτήτων φυσικής αγωγής και οι τρόποι, που θα ακολουθήσει ο ίδιος ο εκπαιδευτικός, προκειμένου να πετύχει τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα. Έπειτα, παρατίθενται τα οφέλη από τη διαδικασία της ένταξης, όπως είναι η ενίσχυση της φυσικής κατάστασης, της αντοχής και η βελτίωση της συμπεριφοράς των ατόμων με αυτισμό. Στη συνέχεια περιγράφονται τα προβλήματα, που αφορούν στην κοινωνική τους αλληλεπίδραση, καθώς και τρόποι για την επίτευξη μιας ομαλής αλληλεπίδρασης. Αναφέρεται ακόμη, ο σημαντικός ρόλος του καθηγητή, ο οποίος θα πρέπει να προσεγγίζει τα παιδιά, αλλά και ο καθοριστικός ρόλος του γονέα, που θα πρέπει να στηρίζει το παιδί για μια επιτυχημένη ένταξη. Τέλος, τονίζεται η σημασία της ένταξης των παιδιών με αυτισμό στη σχολική κοινωνία, όπου όλοι έχουν ίσες ευκαιρίες και κατάλληλες συνθήκες για αλληλεπίδραση και κοινωνικοποίησή τους.
Λέξεις-κλειδιά:
ένταξη , αυτισμός , προσαρμοσμένη κινητική αγωγή , κοινωνική συμμετοχή , κοινωνική αλληλεπίδραση )