Μονάδα:
Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και ΑθλητισμούΒιβλιοθήκη Σχολής Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-07-07
Συγγραφέας:
ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ
ΠΑΠΛΩΜΑΤΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΣΚΟΡΔΙΛΗΣ, ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ, ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ, ΣΕΦΑΑ, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η επίδραση των προγραμμάτων των Unified Sports (US) στην εκπαιδευτική ένταξη των μαθητών/ τριών με νοητική αναπηρία σε γενικά σχολεία στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η επίδραση των προγραμμάτων των Unified Sports (US) στην εκπαιδευτική ένταξη των μαθητών/ τριών με νοητική αναπηρία σε γενικά σχολεία στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Περίληψη:
Τα Unified Sports (US) είναι ένα από τα προγράμματα που υλοποιούνται από τα Special Olympics (SO), για την προαγωγή της κοινωνικής ένταξης των συνανθρώπων μας με νοητική αναπηρία (ΝΑ). Σκοπός της έρευνας ήταν η εξέταση της επίδρασης των προγραμμάτων Unified Sports (US) στην εκπαιδευτική ένταξη των μαθητών/τριών με νοητική αναπηρία σε γενικά σχολειά στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Επιλέχθηκαν τρία γενικά σχολεία του λεκανοπεδίου, ύστερα από άδεια του Υπουργείου, επαφή με τους διευθυντές και το προσωπικό. Οι επισκέψεις στα σχολεία και η χορήγηση των ερωτηματολογίων (CAIPE) στους μαθητές/τριες πραγματοποιήθηκαν την περίοδο 2019-2020, πριν την πανδημία, κατά τις πρωϊνές ώρες λειτουργίας (9:00 πμ έως 12:00 πμ). Συνολικά συμμετείχαν 16 μαθητές (9 κορίτσια και 7 αγόρια), από τις τρεις τάξεις γυμνασίου, ηλικίας 12 έως 15 χρόνων. Όλοι οι συμμετέχοντες ενημερώθηκαν και παρακολούθησαν ένα Unified Sport (Boccia) πρόγραμμα και μετά τη δράση τους χορηγήθηκε το ερωτηματολόγιο για να απαντήσουν. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι συμμετέχοντες είχαν όλοι τους θετική στάση για την ένταξη των συμμαθητών/ τριών τους με αναπηρία. Επιπλέον, θετικές ήταν και οι απαντήσεις στους παράγοντες πρόθεση, σημαντικοί άλλοι και αντιλαμβανόμενος έλεγχος συμπεριφορά. Αντίθετα, οι απαντήσεις αναφορικά με την ίδια την συμπεριφορά δεν ήταν τόσο θετικές, οδηγώντας την ερευνητική ομάδα στο συμπέρασμα ότι η κοινωνική επιθυμητότητα ίσως έπαιξε κάποιο ρόλο στις απαντήσεις των μαθητών/ τριών. Τα αποτελέσματα συζητούνται με βάση της θεωρίας σχεδιασμένης συμπεριφοράς που καθοδήγησε την έρευνα.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
νοητική αναπηρία, εκπαιδευτική ένταξη
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
οχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
15