Η Γεωμετρία των Fractals στην Αρχιτεκτονική και η αξιοποίησή τους στη Διδακτική των Μαθηματικών

Διπλωματική Εργασία uoadl:1317627 224 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Διαπανεπιστημιακό ΠΜΣ Διδακτική και Μεθοδολογία των Μαθηματικών
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2015-11-27
Έτος εκπόνησης:
2015
Συγγραφέας:
Ροδίτη Ελένη-Χριστίνα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Λ. Ευαγγελάτου-Δάλλα Καθηγήτρια (επιβλέπουσα), Δ. Πόταρη Αναπλ. Καθηγήτρια, Η. Μπεριάτος Καθηγητής
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η Γεωμετρία των Fractals στην Αρχιτεκτονική και η αξιοποίησή τους στη Διδακτική των Μαθηματικών
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Fractal Geometry in Architecture and the use in Mathematics Education
Περίληψη:
Η παρούσα εργασία αφορά στη σχέση της Γεωμετρίας των Fractals και της
Αρχιτεκτονικής, στο πλαίσιο της Διδακτικής των Μαθηματικών. Σε πρώτο επίπεδο,
μέσα από μια ιστορική ανασκόπηση της σχέσης της Αρχιτεκτονικής με το μαθηματικό
αντικείμενο των fractals διερευνώνται οι λόγοι οι οποίοι οδήγησαν στη χρήση
αυτών των μαθηματικών αντικειμένων τόσο πριν από τη θεμελίωση των fractals όσο
και μετά. Διαπιστώνεται πως ο κύριος λόγος χρήσης της είναι η συνεχής επεδίωξη
της ένταξης χαρακτηριστικών των φυσικών στοιχείων μέσα στα ανθρώπινα
δημιουργήματα. Η Γεωμετρία των Fractals είναι η μαθηματική γλώσσα της φύσης
και μέσω αυτής προσφέρεται η αρμονία. Στη συνέχεια, μέσα από έρευνα που
πραγματοποιήθηκε σε δύο φοιτητές της Αρχιτεκτονικής, διαπιστώνεται πως οι
φοιτητές παρουσιάζουν στο σχεδιασμό τους στοιχεία των ιδιοτήτων των fractals,
κυρίως της αυτό-ομοιότητας με μια λιγότερο μαθηματική αυστηρότητα. Επίσης,
αντιμετωπίζουν τη Γεωμετρία των Fractals ως μια νέα γι’ αυτούς μορφή
γεωμετρίας και ένα νέο δημιουργικό εργαλείο.
Λέξεις-κλειδιά:
Φράκταλς, Μαθηματικά, Αρχιτεκτονική, Φύση, Γεωμετρία
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
56
Αριθμός σελίδων:
100