Ανάπτυξη και αξιολόγηση εκπαιδευτικού υλικού για μαθητές Α' Λυκείου

Πτυχιακή Εργασία uoadl:1324072 599 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Τομέας Υπολογιστικών Συστημάτων και Εφαρμογών
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2015-07-16
Έτος εκπόνησης:
2015
Συγγραφέας:
Νταβανάς Σωτήριος
Σκληρός Χρήστος
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μαρία Γρηγοριάδου,Αφροδίτη Τσαλγατίδου
Πρωτότυπος Τίτλος:
Ανάπτυξη και αξιολόγηση εκπαιδευτικού υλικού για μαθητές Α' Λυκείου
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Development and assessment of material for students of first class of lyceum
Περίληψη:
Η παρούσα πτυχιακή εργασία έχει ως στόχο τη δημιουργία και την παρουσίαση
εκπαιδευτικού υλικού για τη Διδασκαλία της Πληροφορικής και των Μαθηματικών
στην Α' τάξη του Γενικού Λυκείου. Με βάση τις θεματικές ενότητες που
περιλαμβάνονται στο Πρόγραμμα Σπουδών του μαθήματος Εφαρμογές Πληροφορικής της
Α' Τάξης του Λυκείου επιλέχθηκαν οι ενότητες «Δομή Επανάληψης» και «Γλώσσα
Προγραμματισμού html» και εκπονήθηκε μια σειρά ασκήσεων.
Το εκπαιδευτικό υλικό αποτελείται από μικρόκοσμους και συνθετικές εργασίες που
βασίζονται στη γλώσσα προγραμματισμού logo, ερωτήσεις κλειστού τύπου και φύλλα
εργασίας με στόχο την υποστήριξη των μαθητών κατά την εκμάθηση των σχετικών
εννοιών. Επίσης το εκπαιδευτικό υλικό έχει κλιμακούμενη δυσκολία και απαιτήσεις.
Στο Κεφάλαιο 2 της παρούσας πτυχιακής εργασίας περιγράφουμε τους βασικούς
λόγους κατά τους οποίους προτιμήσαμε τη γλώσσα προγραμματισμού logo, αντί άλλων
γλωσσών προγραμματισμού. Επιπλέον παρουσιάζουμε μια σύντομη ιστορική αναδρομή,
επισημαίνουμε τη σημασία των εκπαιδευτικών εργαλείων και ειδικότερα της γλώσσας
προγραμματισμού Logo, περιγράφοντας τη σημασία τους σαν εργαλείο διδασκαλίας,
αξιολόγησης και μάθησης. Τονίζουμε ότι αποτελεί πρωτεύον εκπαιδευτικό εργαλείο
και όχι απλά κάποιο βοηθητικό εκπαιδευτικό υλικό. Επίσης αναλύουμε την έννοια
του Κονστρακτιονισμού και του Μικρόκοσμου. Στη συνέχεια του κεφαλαίου 2
περιγράφουμε τα logo-like περιβάλλοντα και το εκπαιδευτικό εργαλείο Microworlds
Pro.
Στο Κεφάλαιο 3 της παρούσας πτυχιακής εργασίας το οποίο είναι το κύριο μέρος
παραθέτουμε το σύνολο του εκπαιδευτικού υλικού που αναπτύξαμε στο πλαίσιο της
πτυχιακής εργασίας.Πιο συγκεκριμένα περιγράφουμε τους μικρόκοσμους του
Microworlds Pro για να κατανοήσουν οι μαθητές έννοιες της γεωμετρίας σε
συνδυασμό με την δομή επανάληψης και τη γλώσσα logo. Επιπλέον στο κεφάλαιο αυτό
διατυπώνονται διδακτικοί στόχοι, αναλύεται το απαραίτητο θεωρητικό υπόβαθρο και
συμπεριλαμβάνονται τα φύλλα εργασίας του μαθητή και ενδεικτικές απαντήσεις προς
τον καθηγητή. Οι δραστηριότητες που βρίσκονται στο φύλλο εργασίας του μαθητή,
περιέχουν συνθετικές ομαδικές δραστηριότητες με ερωτήσεις σύντομης απάντησης,
καθώς υπάρχουν και ερωτήσεις αξιολόγησης.
Στο Κεφάλαιο 4 της παρούσας πτυχιακής εργασίας αναφερόμαστε στην γλώσσα
προγραμματισμού html και παρουσιάζουμε το εκπαιδευτικό υλικό το οποίο
κατασκευάσαμε στο πλαίσιο του μαθήματος της Α' τάξης του Λυκείου.
Στο Κεφάλαιο 5 παρουσιάζουμε τη διδακτική αξιοποίηση του εκπαιδευτικού υλικού
την οποία πραγματοποιήσαμε στο Πρότυπο Λύκειο Αναβρύτων στο μάθημα της
Πληροφορικής Α Λυκείου, με υπεύθυνη καθηγήτρια την κα. Ειρήνη Δούτσιου.Επιπλέον
αναλύουμε και παρουσιάζουμε τις απαντήσεις που έδωσαν οι μαθητές στις
δραστηριότητες καθώς και τις απαντήσεις στο ερωτηματολόγιο που συμπλήρωσαν οι
μαθητές με τις εντυπώσεις τους από το μάθημα.
Λέξεις-κλειδιά:
διδακτική, σχέδιο μαθήματος, αξιολόγηση, φύλλο εργασίας, θεωρίες μάθησης
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
7,8,9,10,91,92
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
33
Αριθμός σελίδων:
94
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο.

document.pdf
2 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο.

 


attachments.zip
755 KB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο.