Μονάδα:
Τμήμα Μουσικών ΣπουδώνΒιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2017-04-02
Συγγραφέας:
Παππά Αλεξάνδρα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Ιωάννης Φούλιας, Επίκουρος καθηγητής «Συστηματικής Μουσικολογίας.
Θεωρίας της Μουσικής (18ου-19ου αιώνος)»,
Τμήμα Μουσικών Σπουδών του
Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Οι συμφωνίες του Leopold Kozeluch: Συγκριτική μελέτη των εναρκτήριων και καταληκτικών μερών των συμφωνιών P. I: 3 & 4
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Οι συμφωνίες του Leopold Kozeluch: Συγκριτική μελέτη των εναρκτήριων και καταληκτικών μερών των συμφωνιών P. I: 3 & 4
Περίληψη:
Ο Leopold Kozeluch αποτελούσε σημαντικό μέλος της συνθετικής κοινότητας της Βιέννης κατά την κλασσική περίοδο δραστηριοποιούμενος τόσο ως συνθέτης όσο και ως εκδότης μουσικών έργων. Η παρούσα εργασία επιχειρεί την σκιαγράφηση της συνθετικής πρακτικής του μέσω της ανάλυσης δύο εναρκτήριων και δύο καταληκτικών συμφωνικών μερών κοινό σημείο των οποίων αποτελεί η δόμησή τους σύμφωνα με τις προδιαγραφές της μορφής σονάτας. Εξετάζεται ο τρόπος χρήσης και εφαρμογής του συγκεκριμένου μορφολογικού είδους με αναγωγή στις απόψεις τόσο των θεωρητικών της εποχής (Koch, Galeazzi) όσο και σύγχρονων θεωρητικών (Hepokosky & Darcy, Caplin). Επιπλέον, γίνεται ταυτοποίηση των επιμέρους μικροδομικών σχηματισμών καθώς και των ενορχηστρωτικών μεθόδων που ακολουθούνται. Τέλος, εξάγονται συμπεράσματα ως προς τον τρόπο χρήσης του αρμονικού και μοτιβικού υλικού μέσω της σύγκρισης των μερών μεταξύ τους καθώς και της αντιπαραβολής τους με την ευρύτερη συνθετική πρακτική του δεύτερου μισού του 18ου αιώνος.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Μουσική
Λοιπές θεματικές κατηγορίες:
Καλές Τέχνες - Ψυχαγωγία
Λέξεις-κλειδιά:
μορφή σονάτας, μουσική ανάλυση, μορφολογική ανάλυση, Koch, Galeazzi, Hepokosky & Darcy, Caplin, 18ος αιώνας, κλασσική μουσική, κλασσική περίοδος
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
10