Διερεύνηση των σχέσεων της γονικότητας με τις στρατηγικές επίτευξης στόχου και τις αιτιακές αποδόσεις των εφήβων στο σχολείο

Διπλωματική Εργασία uoadl:2673154 979 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εφαρμογές της Ψυχολογίας στη σχολική κοινότητα
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-03-01
Έτος εκπόνησης:
2018
Συγγραφέας:
Μπαμπούλα Ελένη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Σπυρίδων Τάνταρος, Καθηγητής Αναπτυξιακής Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας, Φιλοσοφική Σχολή, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Παναγιώτα Δημητροπούλου, Επίκουρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας, Σχολή Κοινωνικών Επιστημών, Πανεπιστήμιο Κρήτης
Διαμάντω Φιλιππάτου, Επίκουρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Πρωτότυπος Τίτλος:
Διερεύνηση των σχέσεων της γονικότητας με τις στρατηγικές επίτευξης στόχου και τις αιτιακές αποδόσεις των εφήβων στο σχολείο
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Διερεύνηση των σχέσεων της γονικότητας με τις στρατηγικές επίτευξης στόχου και τις αιτιακές αποδόσεις των εφήβων στο σχολείο
Περίληψη:
Σκοπός την παρούσας έρευνας ήταν η μελέτη των στρατηγικών που χρησιμοποιούν οι έφηβοι για να πετύχουν τους ακαδημαϊκούς τους στόχους και οι αποδόσεις των αιτιών τους για τις επιτυχίες και τις αποτυχίες τους στο σχολικό πλαίσιο σε σχέση με τις πρακτικές ανατροφής που χρησιμοποιούνται από τους γονείς τους. Το δείγμα αποτέλεσαν 206 μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που φοιτούσαν σε λύκεια της Θήβας. Χορηγήθηκε ένα ερωτηματολόγιο δημογραφικών στοιχείων, η κλίμακα SAQ-O: Revised, κλίμακα Στρατηγικών και Αιτιακών Αποδόσεων (Nurmi και Sattin, 1998), η οποία μεταφράστηκε με την μέθοδο της διπλής μετάφρασης για της ανάγκες της έρευνας και η κλίμακα EMB-U Αναμνήσεις της Ανατροφής Ερωτηματολόγιο (αναθεωρημένη έκδοση για παιδιά και εφήβους) (Perris, Jacobsson, Linndström, Knorring και Perris, 1980. Κοκκέβη & Στεφανή, 1988). Τα αποτελέσματα έδειξαν πως η εκδήλωση συμπεριφορών που δεν σχετίζονται με το έργο σχετίζεται θετικά με την απορριπτική στάση των γονέων και αρνητικά από την συναισθηματική ζεστασιά τους. Οι προσδοκίες των εφήβων για αποτυχία σχετίζονται αρνητικά με την συναισθηματική ζεστασιά και από τους δύο γονείς και θετικά με την απόρριψη από την μητέρα και την αγχώδη ανατροφή και από τους δύο γονείς, ενώ οι τομείς της ζωή των εφήβων στους οποίους παρουσιάζουν παρόμοιες στρατηγικές εμφάνισαν θετική σχέση με την απόρριψη και από τους δύο γονείς και την αγχώδη ανατροφή από την μητέρα και αρνητική σχέση με τη συναισθηματική ζεστασιά του πατέρα. Επιπλέον, ορισμένες διαστάσεις των δημογραφικών χαρακτηριστικών του δείγματος φάνηκε πως επιδρούν στην γονικότητα και στις στρατηγικές επίτευξης στόχου.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Φιλοσοφία- Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά:
ανατροφή, εφηβεία, στρατηγικές επίτευξης στόχου, αιτιακές αποδόσεις επιτυχίας και αποτυχίας, οικογένεια
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
1
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
131
Αριθμός σελίδων:
105
Διπλωματική Εργασία Μπαμπούλα Ελένη.pdf (914 KB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο