Υπερεθνικές Επαγγελματικές Ενώσεις και Επαγγελματικά Δίκτυα Προώθησης του Επαγγέλματος του Διευθυντή Σχολείου

Διπλωματική Εργασία uoadl:2817110 429 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Συγκριτική Παιδαγωγική, Εκπαιδευτική Πολιτική και Διοίκηση της Εκπαίδευσης
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-11-04
Έτος εκπόνησης:
2018
Συγγραφέας:
Πατσέα Στεφανία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Νεκτάριος Σταύρου, Επίκουρος Καθηγητής Τ.Ε.Φ.Α.Α. / Ε.Κ.Π.Α.
Φασούλης Κωνσταντίνος, Ομότιμος Καθηγητής Π.Τ.Δ.Ε. / Ε.Κ.Π.Α.
Μπαμπάλης Θωμάς, Καθηγητής Π.Τ.Δ.Ε. / Ε.Κ.Π.Α.
Πρωτότυπος Τίτλος:
Υπερεθνικές Επαγγελματικές Ενώσεις και Επαγγελματικά Δίκτυα Προώθησης του Επαγγέλματος του Διευθυντή Σχολείου
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Υπερεθνικές Επαγγελματικές Ενώσεις και Επαγγελματικά Δίκτυα Προώθησης του Επαγγέλματος του Διευθυντή Σχολείου
Περίληψη:
Στα πλαίσια της παρούσας εργασίας, μελετήσαμε τις υπερεθνικές επαγγελματικές ενώσεις, καθώς και τα επαγγελματικά δίκτυα προώθησης του επαγγέλματος του διευθυντή σχολικής μονάδας σε διάφορες χώρες της Ευρώπης, αλλά και στην Αμερική, ορμώμενοι από τη διαπίστωση ότι στις μέρες μας, συντελείται μία ολοένα και μεγαλύτερη στροφή, στο χώρο της εκπαίδευσης, προς την επαγγελματικοποίηση του σχολικού διευθυντή, ενώ την ίδια στιγμή, η έννοια της διεύθυνσης δίνει σταδιακά τη θέση της στην έννοια της ηγεσίας.
Η νέα υφιστάμενη κατάσταση στο χώρο της εκπαίδευσης, που διαμορφώνεται σταδιακά και η οποία σχετίζεται με την επαγγελματικοποίηση του σχολικού ηγέτη, έχει οδηγήσει τον τελευταίο να καλείται να αποκτήσει ένα σύνολο νέων γνώσεων αλλά και δεξιοτήτων αλλά και να πιστοποιήσει τις γνώσεις του, αναφορικά με το αντικείμενο της σχολικής διοίκησης.
Ένα άλλο μείζον ζήτημα το οποίο επισημάνθηκε, στα πλαίσια της παρούσας εργασίας, είναι η ανάγκη που έχει διαφανεί για την αποκέντρωση των εκπαιδευτικών συστημάτων ανά τον κόσμο. Παρά το ότι σε όλες τις χώρες τις οποίες μελετήσαμε στην παρούσα εργασία, έχουν πραγματοποιηθεί ενέργειες αποκέντρωσης στο χώρο της εκπαίδευσης, όπως είναι παραδείγματος χάριν η Αγγλία, η Φινλανδία, η Σουηδία, η Αμερική και άλλες, εντούτοις υπάρχουν χώρες, όπως είναι παραδείγματος χάριν η Ελλάδα και η Αυστρία, όπου το εκπαιδευτικό τους σύστημα παραμένει κατεξοχήν συγκεντρωτικό, ενώ επικρατεί επίσης σε σημαντικό βαθμό, η γραφειοκρατία.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
αποκέντρωση, συγκεντρωτισμός, σχολική ηγεσία, υπερεθνικές επαγγελματικές ενώσεις, επαγγελματικοποίηση
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
81
Αριθμός σελίδων:
87
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΠΑΤΣΕΑ Σ..pdf
795 KB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.