Διερευνώντας τα προβλήματα με πλαίσιο στα σχολικά εγχειρίδια των μαθηματικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης

Διπλωματική Εργασία uoadl:2898679 190 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ιστορία και Φιλοσοφία των Μαθηματικών στην Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-03-04
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Χάλιου Ελένη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Καφούση Σόνια, Καθηγήτρια, Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού, Πανεπιστήμιο Αιγαίου

Μπαραλής Γεώργιος, Αναπληρωτής Καθηγητής , Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Αθηνών

Βουδούρη Αγγελική, Καθηγήτρια, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Διερευνώντας τα προβλήματα με πλαίσιο στα σχολικά εγχειρίδια των μαθηματικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Διερευνώντας τα προβλήματα με πλαίσιο στα σχολικά εγχειρίδια των μαθηματικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
Περίληψη:
Το σχολικό εγχειρίδιο, αποτελεί ένα πολύ σημαντικό εργαλείο και σε ορισμένες περιπτώσεις το αποκλειστικό μέσο για την υποστήριξη της διδασκαλίας και της μάθησης των μαθηματικών. Οφείλει λοιπόν να προσφέρει καινοτόμους πόρους και η εγγενής πρόθεση της χρήσης του πρέπει να είναι η υποστήριξη της διδασκαλίας και της μάθησης. Μια εργασία είναι ουσιαστική όταν σκοπός της είναι να παρωθήσει τους/τις μαθητές/τριες σε μια σειρά λύσεων, όπου καθεμία χρησιμοποιεί και διαφορετικές πτυχές της μαθηματικής δομής του διδακτικού στόχου, έτσι στο τέλος του μαθήματος το ενδιαφέρον και η προσοχή των μαθητών/τριών στρέφεται στα ουσιαστικά μαθηματικά, τα οποία προκύπτουν ως συνιστώσα των διαφορετικών πτυχών. Οι δραστηριότητες αυτές μοιάζουν πολύ με τα προβλήματα που μπορεί να συναντήσει κάποιος στην καθημερινή ζωή Σκοπός αυτής της μελέτης είναι η καταγραφή και η ανάλυση των προβλημάτων με πλαίσιο στα σχολικά εγχειρίδια των Α΄, Γ΄ και Ε΄ τάξεων του δημοτικού σχολείου. Τα πλαισιωμένα προβλήματα αναλύθηκαν άλλοτε με βάση τον τύπο του πλαισίου, άλλοτε με βάση την πληροφορία που παρέχεται αλλά και τον τύπο της γνωστικής απαίτησης. Βρέθηκε πως παρά το γεγονός πως σημαντικό πλήθος των προβλημάτων είναι πλαισιωμένα, γίνεται με τρόπο που δεν προωθείται η σύνδεση και ο συλλογισμός των μαθητών/τριών σε σχέση με τις μαθηματικές έννοιες.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
σχολικά εγχειρίδια, προβλήματα με πλαίσιο, δραστηριότητες, μαθηματικές έννοιες
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
77
Αριθμός σελίδων:
66
Chaliou_Eleni_Master.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο