Παρέμβαση στο μάθημα της Γλώσσας της Α’ Λυκείου στο πλαίσιο Έρευνας Σχεδιασμού για ενίσχυση της ενεργητικής συμμετοχής των μαθητών μέσα από την υιοθέτηση της διδακτικής στρατηγικής της επίλυσης προβλήματος και την αξιοποίηση βιωματικών μεθόδων της Παιδαγωγικής του Θεάτρου

Διπλωματική Εργασία uoadl:2920022 217 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός και Διδασκαλία
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-09-11
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Φοράκη Μαρία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Ζαχαρούλα Σµυρναίου, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Αθανάσιος Μιχάλης, Λέκτορας, Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Ευανθία-Έλλη Μηλίγκου, Μόνιμη Επίκουρη καθηγήτρια, Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Παρέμβαση στο μάθημα της Γλώσσας της Α’ Λυκείου στο πλαίσιο Έρευνας Σχεδιασμού για ενίσχυση της ενεργητικής συμμετοχής των μαθητών μέσα από την υιοθέτηση της διδακτικής στρατηγικής της επίλυσης προβλήματος και την αξιοποίηση βιωματικών μεθόδων της Παιδαγωγικής του Θεάτρου
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Παρέμβαση στο μάθημα της Γλώσσας της Α’ Λυκείου στο πλαίσιο Έρευνας Σχεδιασμού για ενίσχυση της ενεργητικής συμμετοχής των μαθητών μέσα από την υιοθέτηση της διδακτικής στρατηγικής της επίλυσης προβλήματος και την αξιοποίηση βιωματικών μεθόδων της Παιδαγωγικής του Θεάτρου
Περίληψη:
Σ’ αυτή την εργασία σχεδιάζεται παρέμβαση στο μάθημα της Γλώσσας της Α’ Λυκείου στο πλαίσιο Έρευνας Σχεδιασμού για την ενίσχυση της ενεργητικής συμμετοχής των μαθητών στην τάξη. Προτείνεται, λοιπόν, ένα σενάριο διδασκαλίας, μέρος του οποίου υλοποιείται στην τάξη. Η διδασκαλία αφορά τη θεματική του γραπτού και προφορικού λόγου και εξετάζεται στο ευρύτερο θεωρητικό πλαίσιο της Επικοινωνίας και της Επίτευξης της Αποτελεσματικής Επικοινωνίας. Η διδακτική στρατηγική που υιοθετείται κινείται στα όρια αξιοποίησης της Δραστηριοκεντρικής και Επικοινωνιακής Προσέγγισης στη Διδασκαλία της Γλώσσας. Οι δραστηριότητες που προτείνονται στο σχέδιο διδασκαλίας αναφορικά με την προτεινόμενη διδακτική στρατηγική, αφορούν τη Στρατηγική Επίλυσης Προβλήματος. Η Επίτευξη της Αποτελεσματικής Επικοινωνίας νοείται ως πρόβλημα προς επίλυση. Οι μαθητές καλούνται να ακολουθήσουν τα στάδια Επίλυσης Προβλήματος του Μοντέλου των Bransford και Stein. Aξιοποιούνται, επίσης, βιωματικές δραστηριότητες με τη μορφή θεατρικού παιχνιδιού, παιχνιδιού ρόλων, σύμφωνα με τις θεωρητικές προσεγγίσεις και της μεθοδολογία της Βιωματικής Μάθησης και της Παιδαγωγικής του Θεάτρου. Σε επίπεδο έρευνας χρησιμοποιούνται τα εργαλεία της συμμετοχικής παρατήρησης και της ανάλυση των δεδομένων με τη μορφή ημερολογίου της έρευνας. Η παρατήρηση βασίζεται σε άξονες που σχεδιάστηκαν και σχετίζονται με τους παράγοντες που επηρεάζουν την ενεργητική συμμετοχή των μαθητών. Η συλλογή και ανάλυση των δεδομένων που οδηγεί στον σχεδιασμό λύσης του ερευνητικού προβλήματος που εξετάζεται, αφορά την υλοποίηση μέρους του σχεδίου διδασκαλίας που προτείνεται παραπάνω.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Γλώσσα – Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά:
Έρευνα Σχεδιασμού, Ενεργητική Συμμετοχή, Δραστηριοκεντρική Προσέγγιση, Επικοινωνιακή Προσέγγιση, Μοντέλο Στρατηγικής Επίλυσης Προβλήματος Brandsford και Stein, Βιωματική Μάθηση, Παιδαγωγική του Θεάτρου
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
50
Αριθμός σελίδων:
135
Διπλωματική_Εργασία_2020_ΜαρίαΦοράκη.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο