Κίνητρα και Στρατηγικές Μάθησης Μαθητών Γυμνασίου με Μαθησιακές Δυσκολίες και Διαχείριση Στρεσογόνων Καταστάσεων από τους Γονείς τους

Διπλωματική Εργασία uoadl:2936412 224 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Σχολική ψυχολογία
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2021-02-26
Έτος εκπόνησης:
2021
Συγγραφέας:
Παπαγεωργίου Χαραλαμπία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Φωτεινή Πολυχρόνη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ
Διαμάντω Φιλιππάτου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ
Φιλία Ίσαρη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Κίνητρα και Στρατηγικές Μάθησης Μαθητών Γυμνασίου με Μαθησιακές Δυσκολίες και Διαχείριση Στρεσογόνων Καταστάσεων από τους Γονείς τους
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Αγγλικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Κίνητρα και Στρατηγικές Μάθησης Μαθητών Γυμνασίου με Μαθησιακές Δυσκολίες και Διαχείριση Στρεσογόνων Καταστάσεων από τους Γονείς τους
Περίληψη:
Στόχος της παρούσας έρευνας ήταν να εξεταστούν πιθανές διαφορές ανάμεσα σε μαθητές Γυμνασίου με διεγνωσμένες ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και μαθητές Γυμνασίου χωρίς διεγνωσμένες μαθησιακές δυσκολίες ως προς τα κίνητρα για μάθηση, τις γνωστικές στρατηγικές, την αυτοϋπονόμευση και την εκτιμώμενη επίδοση. Επιπλέον, εξετάστηκε η χρήση στρατηγικών διαχείρισης στρεσογόνων καταστάσεων από τους γονείς των παιδιών με διεγνωσμένες ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. Το κλινικό δείγμα των μαθητών αποτέλεσαν 19 μαθητές (9 αγόρια και 10 κορίτσια, ηλικίας 12-14 ετών) που επισκέφτηκαν παιδοψυχιατρικό τμήμα για αξιολόγηση των δυσκολιών τους και συγκρίθηκε με δείγμα μαθητών τυπικής ανάπτυξης, το οποίο αποτέλεσαν 208 μαθητές Γυμνασίων της Αττικής. Το δείγμα των γονέων διαμορφώθηκε από 21 γονείς που απευθύνθηκαν στο φορέα για την αξιολόγηση των μαθησιακών δυσκολιών των παιδιών τους. Βρέθηκε ότι οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες ανέφεραν υψηλότερα επίπεδα άγχους εξετάσεων, επιφανειακής προσέγγισης και στρατηγικών επιφάνειας, αλλά χαμηλότερα επίπεδα αυτοϋπονόμευσης και εκτιμώμενου μέσου όρου του έτους, σε σύγκριση με τους μαθητές χωρίς μαθησιακές δυσκολίες. Οι γονείς διαφοροποιήθηκαν με βάση το φύλο, το αν το παιδί τους λάμβανε για πρώτη φορά τη διάγνωση ή αν επαναξιολογούταν, και με βάση το αν προτάθηκε ψυχολογική υποστήριξη στο παιδί τους ή όχι, ως προς τις στρατηγικές διαχείρισης στρεσογόνων καταστάσεων. Τα αποτελέσματα αναδεικνύουν την ανάγκη υποστήριξης στο μαθησιακό τομέα των μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, αλλά και την ανάγκη ψυχολογικής υποστήριξης τόσο των ίδιων, όσο και των γονέων τους.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Φιλοσοφία- Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά:
μαθησιακές δυσκολίες, κίνητρα μάθησης εφήβων, στρατηγικές διαχείρισης στρεσογόνων καταστάσεων από γονείς
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
137
Αριθμός σελίδων:
111
ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΑ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο