Οι Παιδαγωγικές Προσεγγίσεις στην προσχολική εκπαίδευση: Διερευνώντας τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών.

Πτυχιακή Εργασία uoadl:2958602 79 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2021-07-27
Έτος εκπόνησης:
2021
Συγγραφέας:
ΑΡΑΘΥΜΟΥ ΕΛΕΝΗ
ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ - ΣΟΦΙΑ
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Σφυρόερα Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια ΤΕΑΠΗ ΕΚΠΑ.
Πρωτότυπος Τίτλος:
Οι Παιδαγωγικές Προσεγγίσεις στην προσχολική εκπαίδευση: Διερευνώντας τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών.
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Οι Παιδαγωγικές Προσεγγίσεις στην προσχολική εκπαίδευση: Διερευνώντας τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών.
Περίληψη:
Η παρούσα εργασία έχει θέμα την διερεύνηση των παιδαγωγικών προσεγγίσεων στην
προσχολική εκπαίδευση, και πιο συγκεκριμένα των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών
παιδιών προσχολικής ηλικίας. Αυτό που προσπαθούμε να διερευνήσουμε είναι τι
τελικά εφαρμόζεται στην πράξη, αλλά και γιατί, ενώ τα Αναλυτικά Προγράμματα
Σπουδών (ΑΠΣ) και τα Διαθεματικά Ενιαία Πλαίσια Προγραμμάτων Σπουδών
(ΔΕΠΠΣ) κινούνται σε μια ανοιχτή προσέγγιση, πολλές φορές οι πρακτικές των
εκπαιδευτικών δεν συμβαδίζουν με αυτή. Ως προς την μεθοδολογία, κατασκευάστηκε
ερωτηματολόγιο σε ηλεκτρονική μορφή, (εξ’ αιτίας της εμφάνισης της πανδημίας
Covid–19), το οποίο απευθυνόταν σε εν ενεργεία εκπαιδευτικούς παιδιών
προσχολικής ηλικίας. Η μέθοδος που αξιοποιήσαμε για την επεξεργασία των
δεδομένων είναι η θεματική ανάλυση περιεχομένου. Τα συμπεράσματα που
προέκυψαν από την συγκεκριμένη έρευνα, είναι ότι οι εκπαιδευτικοί του δείγματός
μας γνωρίζουν τις αρχές και τα στοιχεία των σύγχρονων παιδαγωγικών προσεγγίσεων
και είναι σε θέση να τα αναγνωρίσουν, όταν τους δίνονται ως επιλογή σε κλειστές
ερωτήσεις, ενώ παράλληλα τα διατυπώνουν ίσως πιο διστακτικά στις ανοιχτές
ερωτήσεις. Εντούτοις μοιάζει να έχουν να διανύσουν μια πορεία μέχρι να τα
αξιοποιήσουν ουσιαστικά στην πράξη.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
παιδαγωγικές προσεγγίσεις, προσχολική εκπαίδευση, αναλυτικά προγράμματα, οδηγός νηπιαγωγού, προσωπικές θεωρίες μάθησης, επιμόρφωση εκπαιδευτικών, ρόλος εκπαιδευτικού, ρόλος παιδιών
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
25
Αριθμός σελίδων:
88
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

27 ΙΟΥΛΙΟΥ 2021 ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΤΕΛΙΚΗ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ ΑΡΑΘΥΜΟΥ.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.