«Απόψεις και εμπειρίες εκπαιδευτικών Προσχολικής και Δημοτικής εκπαίδευσης για την εμφάνιση και αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών σε μαθητές και μαθήτριες Γενικών Σχολείων στην Κεφαλονιά και στην Αθήνα.»

Πτυχιακή Εργασία uoadl:2963807 67 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2021-10-31
Έτος εκπόνησης:
2021
Συγγραφέας:
ΒΙΚΑΤΟΥ ΜΑΡΙΑ
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Λήδα Αναγνωστάκη
Πρωτότυπος Τίτλος:
«Απόψεις και εμπειρίες εκπαιδευτικών Προσχολικής και Δημοτικής εκπαίδευσης για την εμφάνιση και αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών σε μαθητές και μαθήτριες Γενικών Σχολείων στην Κεφαλονιά και στην Αθήνα.»
Γλώσσες εργασίας:
Αγγλικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
«Απόψεις και εμπειρίες εκπαιδευτικών Προσχολικής και Δημοτικής εκπαίδευσης για την εμφάνιση και αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών σε μαθητές και μαθήτριες Γενικών Σχολείων στην Κεφαλονιά και στην Αθήνα.»
Περίληψη:
Οι μαθησιακές δυσκολίες συνιστούν μία ευρεία κατηγορία εμποδίων που μπορεί να αντιμετωπίζουν οι μαθητές / μαθήτριες , συμβάλλοντας στην παρακώλυση της πορείας της μάθησής τους. Έχουν γίνει πολλές έρευνες στις μέρες μας οι οποίες έχουν συμβάλλει στο να γίνει γνωστή αυτή η ευρεία κατηγορία δυσκολιών όπως και οι τρόποι διάγνωσης και αντιμετώπισής τους.
Από την άλλη πλευρά, στη σημερινή εποχή έχουν αναπτυχθεί εκπαιδευτικές παρεμβάσεις που είναι βοηθητικές για τους μαθητές ώστε να ξεπεράσουν τα προβλήματά τους. Επίσης, ο τρόπος αντιμετώπισης των μαθητών από το εκπαιδευτικό σύστημα έχει αρχίσει να αλλάζει σταδιακά. Ωστόσο υπάρχουν ακόμα μερικά ζητήματα τα οποία φαίνεται να έχουν μεγαλύτερη σχέση με τα σχολεία της επαρχίας από ότι τα σχολεία των μεγάλων πόλεων.
Έτσι, σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση των απόψεων και εμπειριών εκπαιδευτικών προσχολικής και πρωτοσχολικής εκπαίδευσης αναφορικά με την εμφάνιση και αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών σε μαθητές και μαθήτριες γενικών σχολείων στην Αθήνα και την Κεφαλλονιά.
Προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος της παρούσας εργασίας πραγματοποιήθηκε ποιοτική έρευνα με συνεντεύξεις. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν οκτώ εκπαιδευτικοί (τρεις άνδρες και πέντε γυναίκες) που είχαν εμπειρία τόσο σε σχολεία της Κεφαλλονιάς όσο και σε σχολεία της Αθήνας. Τα ευρήματα της έρευνας έδειξαν ότι υφίστανται σοβαρά προβλήματα ως προς τον τρόπο αντιμετώπισης των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες στα σχολεία κυρίως της επαρχίας. Το κύριο εμπόδιο φαίνεται να είναι οι γονείς, ενδεχομένως λόγω του γνωστικού επιπέδου τους, του διαφορετικού τρόπου ζωής και των εμπειριών που δεν τους είναι εύκολο να αποδεχτούν ότι τα παιδιά τους όταν έχουν δυσκολίες στο μαθησιακό πλαίσιο και σε πολλές περιπτώσεις δεν είναι σε θέση να παράσχουν την αναγκαία για τα παιδιά βοήθεια.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
εκπαίδευση, παιδαγωγικά, επαρχία, αστικός ιστός, παιδιά, μαθησιακές δυσκολίες, εκπαιδευτικοί, γονείς.
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
150
Αριθμός σελίδων:
108 σελίδες
ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ- ΜΑΡΙΑ ΒΙΚΑΤΟΥ .pdf (2 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο