Αναλογίες στη διδακτική των Φυσικών Επιστημών

Πτυχιακή Εργασία uoadl:2970512 132 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Τμήμα Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2022-01-11
Έτος εκπόνησης:
2022
Συγγραφέας:
Θεολογίτου Άννα-Μαρία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Ασημίνα Αντωναράκου, Καθηγήτρια, Γεωλογία και Γεωπεριβάλλον, Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Όλγα Κουμουτσάκου, μέλος Ε.Τ.Ε.Π, Γεωλογία και Γεωπεριβάλλον, Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Αναλογίες στη διδακτική των Φυσικών Επιστημών
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Αναλογίες στη διδακτική των Φυσικών Επιστημών
Περίληψη:
Οι αναλογίες είναι μία τεχνική που χρησιμοποιείται από τους εκπαιδευτικούς στις φυσικές
επιστήμες όταν θέλουν να περιγράψουν κάποιες περίπλοκες και άγνωστες έννοιες στους μαθητές
τους. Μερικές φορές δεν γνωρίζουν καν ότι χρησιμοποιούν αναλογίες επειδή συμβαίνει
αυτόματα. Στη Βιολογία χρησιμοποιούνται αναλογίες για την επεξήγηση των κυττάρων από τα
οποία αποτελούνται οι οργανισμοί. Μια αναλογία της Φυσικής αφορά στην κίνηση των
ηλεκτρονίων γύρω από τον πυρήνα του κάθε ατόμου. Ένα παράδειγμα στο οποίο
χρησιμοποιούνται αναλογίες στη Χημεία είναι για τη δράση των ενζύμων με βάση τη θεωρία
‘κλειδιού και κλειδαριάς’. Στη Γεωλογία, είναι πολύ σημαντική η συμβολή των αναλογιών στην
ιστορία της Γης καθώς πρόκειται για ένα κεφάλαιο εντελώς άγνωστο προς τους μαθητές. Έτσι για
την επεξήγηση της χρησιμοποιήθηκε μία αναλογία με ένα ρολόι 24 ωρών.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Θετικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
Αναλογίες, Φυσικές επιστήμες, Διδασκαλία φυσικών επιστημών, μοντέλα, μεταφορές
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
2
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
83
Αριθμός σελίδων:
58
annamaria.theologitou.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο