Η συμβολή του μαθήματος φυσικής αγωγής στην προαγωγή της κοινωνικής και συναισθηματικής μάθησης των παιδιών

Πτυχιακή Εργασία uoadl:3197679 104 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Ημερομηνία κατάθεσης:
2022-04-12
Έτος εκπόνησης:
2022
Συγγραφέας:
ΣΙΔΕΡΑ ΕΙΡΗΝΗ
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Δανιά Α. , Επίκουρη Καθηγήτρια, ΣΕΦΑΑ, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η συμβολή του μαθήματος φυσικής αγωγής στην προαγωγή της κοινωνικής και συναισθηματικής μάθησης των παιδιών
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η συμβολή του μαθήματος φυσικής αγωγής στην προαγωγή της κοινωνικής και συναισθηματικής μάθησης των παιδιών
Περίληψη:
Κίνητρο συγγραφής της έρευνας που θα αναλύσουμε, ήταν να αναδείξει τη στάση,
τις γνώσεις και τις αντιλήψεις εκπαιδευτικών φυσικής αγωγής σχετικά με τη
συμβολή του μαθήματος φυσικής αγωγής στην προώθηση της καλλιέργειας της
κοινωνικής και συναισθηματικής μάθησης των παιδιών. Οι συμμετέχοντες στην
έρευνα ήταν δύο εν ενεργεία εκπαιδευτικοί φυσικής αγωγής με περισσότερα από
δέκα χρόνια προϋπηρεσίας στη σχολική εκπαίδευση. Κατά τη διαδικασία της
συλλογής των δεδομένων χρησιμοποιηθήκαν (α) δύο ημι-δομημένες συνεντεύξεις
και (β) σημειώσεις ημερολογίου ερευνητή. Τα δεδομένα αναλύθηκαν συνδυαστικά
με βάση τις αρχές της ποιοτικής μεθοδολογίας έρευνας. Από την ανάλυση των
δεδομένων προέκυψαν οι ακόλουθοι θεματικοί άξονες: (α) ορισμός της έννοιας
κοινωνική και συναισθηματική μάθηση, (β) σημασία της ανάπτυξης των
κοινωνικο-συναισθηματικών δεξιοτήτων στη σύγχρονη εκπαιδευτική
πραγματικότητα, (γ) καλλιέργεια των κοινωνικών και συναισθηματικών
δεξιοτήτων και ο ρόλος του εκπαιδευτικού φυσικής αγωγής, (δ) η σχέση
εκπαιδευτικού-μαθητών. Από τα αποτελέσματα διαπιστώθηκε ότι είναι πολύ
σημαντικό να καθιερωθούν προγράμματα φυσικής αγωγής εστιασμένα στην
ανάπτυξη της ενσυναίσθησης, της συνεργασίας, και της αυτοεκτίμησης μέσω της
κίνησης. Τα προγράμματα αυτά κρίνονται απαραίτητα για τη δημιουργία ενός
ασφαλούς πλαισίου ανάπτυξης των κοινωνικο-συναισθηματικών δεξιοτήτων των
μαθητών. Η σύγχρονη σχολική εκπαίδευση και πιο συγκεκριμένα το μάθημα
φυσικής αγωγής είναι σημαντικό να υποστηρίξει την κοινωνική-συναισθηματική
μάθηση των παιδιών και των νέων. Δεδομένου ότι ο ρόλος του εκπαιδευτικού
κρίνεται κομβικός είναι απαραίτητη η θέσπιση προγραμμάτων επαγγελματικής
μάθησης και υποστήριξης των εκπαιδευτικών προς αυτή την κατεύθυνση.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
σχολική εκπαίδευση, ενσυναίσθηση, δεξιότητες 21ου αιώνα, ομαδοσυνεργατική μάθηση
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
42
Αριθμός σελίδων:
63
πτυχιακη ΤΕΛΙΚΗ.pdf (708 KB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο