Μονάδα:
Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική ΗλικίαΒιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2022-10-25
Συγγραφέας:
ΚΟΥΚΟΥΤΣΗ ΑΓΛΑΪΑ
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αναστασία Κυριακοπούλου
Βαθμίδα :Τριτοβάθμια
Τμήμα: Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική ηλικία
Ίδρυμα: Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Μαρία Σφυρόερα
Βαθμίδα :Τριτοβάθμια
Τμήμα: Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική ηλικία
Ίδρυμα: Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Οι πεποιθήσεις υποψήφιων εκπαιδευτικών για τη διδασκαλία,τη μάθηση και την αυτορρυθμιζόμενη μάθηση υπό το πρίσμα της εννοιολογικής αλλαγής
Γλώσσες εργασίας:
Αγγλικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Οι πεποιθήσεις υποψήφιων εκπαιδευτικών για τη διδασκαλία,τη μάθηση και την αυτορρυθμιζόμενη μάθηση υπό το πρίσμα της εννοιολογικής αλλαγής
Περίληψη:
Στην παρούσα εργασία διερευνώνται α) οι πεποιθήσεις υποψήφιων εκπαιδευτικών για τη
διδασκαλία ,τη μάθηση και την αυτορρυθμιζόμενη μάθηση υπό το πρίσμα της εννοιολογικής αλλαγής και β) η αλλαγή αυτών των πεποιθήσεων κατά τη διάρκεια των σπουδών τους, αφού έχουν συμμετάσχει σε μαθήματα πρακτικής άσκησης. Στην έρευνα συμμετείχαν 161 φοιτητές και φοιτήτριες του τμήματος Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία (ΤΕΑΠΗ) του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ) και του τμήματος Επιστήμης της Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία (ΤΕΕΑΠΗ) του Πανεπιστημίου Πατρών. Οι 55 φοιτητές/τριες ήταν πρωτοετείς και δεν είχαν συμμετάσχει σε μαθήματα πρακτικών ασκήσεων και 106 είχαν ολοκληρώσει την πρακτική τους άσκηση. Στους/στις συμμετέχοντες/ουσες δόθηκε το ερωτηματολόγιο αυτοαναφοράς BALT (Beliefs about Learning and Teaching) 65 ερωτήσεων σε 6-βάθμια κλίμακα Likert για τη διερεύνηση των πεποιθήσεών τους για τη μάθηση, την αυτορρυθμιζόμενη μάθηση και τη διδασκαλία (Vosniadou et al.,2020), προσαρμοσμένο στα ελληνικά από τις Κυριακοπούλου & Σκοπελίτη (υπό προετοιμασία). Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι οι πεποιθήσεις των υποψήφιων εκπαιδευτικών για την μάθηση, την αυτορρυθμιζόμενη μάθηση και τη διδασκαλία αλλάζουν κατά τη διάρκεια των σπουδών και ειδικότερα μετά τη συμμετοχή σε προγράμματα πρακτικών ασκήσεων κυρίως αναφορικά με τις πεποιθήσεις που είναι σε ασυμφωνία με την αυτορρυθμιζόμενη μάθηση. Τα αποτελέσματα ερμηνεύονται υπό το πρίσμα της εννοιολογικής αλλαγής και συγκεκριμένα της Θεωρίας Πλαισίου.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Γενικά έργα
Λέξεις-κλειδιά:
Οι πεποιθήσεις υποψήφιων εκπαιδευτικών , διδασκαλία , μάθηση , αυτορρυθμιζόμενη μάθηση , εννοιολογική αλλαγή,BALT, Θεωρία Πλαισίου
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
30