Μονάδα:
Τμήμα Μουσικών ΣπουδώνΒιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2022-11-04
Συγγραφέας:
Βάσσος Θεοφάνης
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Ιωάννης Φούλιας, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Μουσικών Σπουδών, ΕΚΠΑ
Παύλος Σεργίου, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Μουσικών Σπουδών, ΕΚΠΑ
Ιάκωβος Σταϊνχάουερ, Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Μουσικών Σπουδών, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Τα κουαρτέττα για πληκτροφόρο, φλάουτο και βιόλα (Wq. 93-95) του Carl Philipp Emanuel Bach: ανάλυση μίας όψιμης συλλογής έργων μουσικής δωματίου
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Τα κουαρτέττα για πληκτροφόρο, φλάουτο και βιόλα (Wq. 93-95) του Carl Philipp Emanuel Bach: ανάλυση μίας όψιμης συλλογής έργων μουσικής δωματίου
Περίληψη:
Αντικείμενο της παρούσας εργασίας αποτελούν τα κουαρτέττα Wq. 93-95 / H. 537-539 του Carl Philipp Emanuel Bach, γραμμένα στο Αμβούργο κατά την τελευταία χρονιά της ζωής του (1788), για φλάουτο, βιόλα και πληκτροφόρο. Την παρουσίαση των βασικών ιστορικών στοιχείων που περιβάλλουν τα εν λόγω έργα, ακολουθεί μία αναλυτική / μορφολογική προσέγγιση των μερών τους, η οποία γίνεται μέσα από το πρίσμα της σύγχρονης μουσικής θεωρίας (Hepokoski & Darcy, Caplin), καθώς κι εκείνης του 18ου αιώνα (ιδιαίτερα του Koch, αλλά και των Galeazzi και Forkel). Τέλος, πλήν ενός μέρους βασισμένου στη μορφή του ροντώ, διαπιστώνεται η επιλογή της μορφής της σονάτας για τα υπόλοιπα οκτώ μέρη της παρούσας συλλογής. Ακολουθεί λοιπόν μία συγκριτική εξέταση των μερών αυτών, μέσω της οποίας εξάγονται συμπεράσματα από τον τονικό και θεματικό σχεδιασμό των επιμέρους μακροδομικών ενοτήτων της μορφής, καθώς και από τις επιλογές του συνθέτη ως προς την οργάνωση του υλικού του σε μικροδομικό επίπεδο.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Καλές Τέχνες - Ψυχαγωγία
Λέξεις-κλειδιά:
μορφολογία, μουσική ανάλυση, μορφή σονάτας, τριμερής σονάτα, διμερής σονάτα, μορφή ροντώ, κουαρτέττο, μουσική δωματίου, Φούλιας, 18ος αιώνας, προκλασσική μουσική
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
19