Η εμπορική αξία και η αγωνιστική απόδοση των ομάδων της Superleague 1 για τις αγωνιστικές περιόδους από 2011/12 έως 2021/22

Πτυχιακή Εργασία uoadl:3242494 60 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Ημερομηνία κατάθεσης:
2022-10-30
Έτος εκπόνησης:
2022
Συγγραφέας:
ΔΕΔΗΛΑ ΜΑΡΙΑ-ΙΩΑΝΝΑ
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μανασής Βασίλειος , Μέλος ΕΕΠ, Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η εμπορική αξία και η αγωνιστική απόδοση των ομάδων της Superleague 1 για τις αγωνιστικές περιόδους από 2011/12 έως 2021/22
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η εμπορική αξία και η αγωνιστική απόδοση των ομάδων της Superleague 1 για τις αγωνιστικές περιόδους από 2011/12 έως 2021/22
Περίληψη:
Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η μελέτη της εμπορικής αξίας των παικτών σε επίπεδο πρωταθλήματος και ομάδων της Super League 1 για τις αγωνιστικές περιόδους 2011-12 έως και 2021-22. Η συλλογή των δεδομένων έγινε από τη βάση της Transfermartk και η ανάλυση επικεντρώθηκε στην διαχρονική εξέλιξη της εμπορικής αξίας και τη συσχέτισή της με την αγωνιστική απόδοση των ομάδων. Από τα αποτελέσματα για το επίπεδο της συνολικής εμπορικής αξίας του πρωταθλήματος προκύπτει πως παρ’ όλη την άνθηση του ευρωπαϊκού ποδοσφαίρου το χρονικό αυτό διάστημα, το ελληνικό πρωτάθλημα δεν μπόρεσε να αναπτυχθεί γεγονός που εξηγεί την καθοδική πορεία των ομάδων στα ευρωπαϊκά πρωταθλήματα. Πιθανές αιτίες είναι η οικονομική κρίση της χώρας και η μη αποτελεσματική διαχείριση του ποδοσφαίρου ως προϊόν από τις ομάδες και την διοργανώτρια αρχή. Εντοπίζονται μεγάλες διαφορές ως προς την εμπορική αξία μεταξύ των πρώτων τεσσάρων και όλων των υπολοίπων ομάδων γεγονός που εξηγεί τον χαμηλό ανταγωνισμό για τις πρώτες θέσεις ενώ αντίθετα το ελληνικό πρωτάθλημα δείχνει να αποκτά ενδιαφέρον από την 5η θέση και μετά. Η ομάδα με την μεγαλύτερη εμπορική αξία ήταν ο Ολυμπιακός, με διαφορά ακολουθεί δεύτερος ο ΠΑΟΚ ενώ σε αρκετή απόσταση ακολουθούν οι ομάδες της ΑΕΚ και πολύ κοντά ο Παναθηναϊκός. Ο Ολυμπιακός αλλά και ο ΠΑΟΚ παρουσιάζουν εμπορική αξία πολύ μεγαλύτερη από αυτή που απαιτείται για την κατάκτηση της πρώτης και δεύτερης θέσης αντίστοιχα. Πιθανή αιτία θα μπορούσε αποτελεί η προσδοκία των ομάδων αυτών για αγωνιστικές επιτυχίες στις ευρωπαϊκές διοργανώσεις όπου ανταγωνίζονται ομάδες με πολύ υψηλότερη εμπορική αξία.
Βρέθηκε πολύ υψηλή θετική συσχέτιση (r=0.917, p=0.000) μεταξύ της εμπορικής αξίας και της αγωνιστικής απόδοσης συνολικά στη διοργάνωση αλλά και γενικά σε επίπεδο πρωταθλημάτων. Αυτό σημαίνει, ότι oι ομάδες με υψηλότερη εμπορική αξία θα έχουν και καλύτερη απόδοση στο γήπεδο. Αν και τα αποτελέσματα για το πρωτάθλημα 2014/15 έδειξαν σχετικά χαμηλό βαθμό συσχέτισης (r=0.604, p=0,004) μεταξύ των δύο μεταβλητών, δεν υπήρξαν ανατροπές στις τέσσερις πρώτες θέσεις.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
Συντελεστής συσχέτισης, Εμπορική Αξία Παικτών, Αγωνιστική Απόδοση, Transfermarkt, SuperLeague 1
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
35
Αριθμός σελίδων:
45
ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 30_10_2022_final.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο