Συγκριτική αξιολόγηση μαθημάτων εξοικείωσης με το νερό σε ρηχή και βαθιά πισίνα

Πτυχιακή Εργασία uoadl:3267784 56 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Ημερομηνία κατάθεσης:
2023-02-16
Έτος εκπόνησης:
2023
Συγγραφέας:
ΤΣΑΓΚΑΡΑΚΗ ΙΩΑΝΝΑ
ΧΡΥΣΟΦΑΚΗ ΕΜΜΑΝΟΥΕΛΑ
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
ΤΟΥΜΠΕΚΗΣ ΑΝΑΡΓΥΡΟΣ, ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ, ΣΕΦΑΑ, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Συγκριτική αξιολόγηση μαθημάτων εξοικείωσης με το νερό σε ρηχή και βαθιά πισίνα
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Συγκριτική αξιολόγηση μαθημάτων εξοικείωσης με το νερό σε ρηχή και βαθιά πισίνα
Περίληψη:
Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να συγκρίνει το περιεχόμενο μαθημάτων εξοικείωσης στο νερό σε μαθητές ηλικίας 3-5 ετών σε πισίνα με διαφορετικό βάθος. Στην μελέτη συμμετείχαν δύο ομάδες, από τρεις μαθητές η καθεμία. Η κάθε ομάδα είχε διαφορετική διδάσκουσα. Οι δύο ομάδες συμμετείχαν σε πέντε μαθήματα σε διάρκεια 2,5 εβδομάδων (2/εβδομάδα) με στόχο την ανάπτυξη δεξιοτήτων στο νερό. Τα μαθήματα της μίας ομάδας ολοκληρώθηκαν σε ρηχή πισίνα, ενώ της δεύτερης ομάδας σε βαθιά πισίνα. Τα μαθήματα των δύο ομάδων βιντεοσκοπήθηκαν, με σκοπό την αξιολόγηση και σύγκριση τους. Χρησιμοποιήθηκε φόρμα καταγραφής για κάθε μάθημα, με τα ακόλουθα σημεία παρατήρησης: 1) διάρκεια μαθήματος, 2) αριθμό ασκήσεων, 3) ενεργό χρόνο κίνησης, 4) χρόνο που παραμένει ακίνητος κάθε μαθητής, 5) λεκτική επικοινωνία προπονητή με μαθητές και 6) βαθμό συγκέντρωσης μαθητών. Τα αποτελέσματα των παρατηρήσεων αξιολογήθηκαν στο τέλος όλου του πρακτικού μέρους της έρευνας, από τις δύο ανεξάρτητους παρατηρητές (προπονήτριες) και παρουσιάζονται ως μέση τιμή τυπική απόκλιση. Από τη σύγκριση των ομάδων προκύπτει ότι, όσον αφορά τη διάρκεια μαθήματος, στη ρηχή ήταν μεγαλύτερη από την βαθιά πισίνα (34±1,82 έναντι 31±3,04 λεπτά) και οι μαθητές της ρηχής έκαναν λιγότερες ασκήσεις (10±0,55 έναντι 12±2,47). Επίσης, προκύπτει ότι στην ρηχή πισίνα οι μαθητές κινούνταν περισσότερη ώρα στο νερό από την βαθιά και ως αποτέλεσμα έμεναν λιγότερη ώρα ακίνητοι στο νερό (31,33±2,50 έναντι 25,26±3,80 λεπτά και 2,32±0,68 έναντι 5,56±1,52 λεπτά, αντίστοιχα). Επιπροσθέτως, οι τιμές του τρόπου επικοινωνίας και του βαθμού συγκέντρωσης είναι χαμηλότερες στην ρηχή συγκριτικά με την βαθιά πισίνα (3,47±0,38 έναντι 4,20±0,51 και 3,20±0,50 έναντι 4,07±0,15, αντίστοιχα). Συμπερασματικά, στην ρηχή πισίνα, τα παιδιά φαίνεται να ήταν λιγότερο συγκεντρωμένα. Αντιθέτως, στην βαθιά πισίνα, τα παιδιά έμεναν περισσότερη ώρα ακίνητα και εμφάνισαν υψηλότερη συγκέντρωση στη διάρκεια του μαθήματος.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
κολύμβηση, μαθήματα εξοικείωσης, βάθος νερού, παρατήρηση.
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
2
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
23
Αριθμός σελίδων:
47
Πτυχιακή Εργασία.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο