Γνώσεις και Πρακτικές Προπονητών Στίβου Σε Αθλητές/τριες Με Περιορισμένη Όραση-Τύφλωση

Πτυχιακή Εργασία uoadl:3391362 49 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-03-05
Έτος εκπόνησης:
2024
Συγγραφέας:
ΤΣΟΚΑΝΗ ΜΑΡΙΑ
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Θεοδώρου Απόστολος Αναπληρωτής Καθηγητής. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής
και Αθλητισμού. Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθήνας.

Σκορδίλης Εμμανουήλ Καθηγητής. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής
και Αθλητισμού. Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθήνας.
Πρωτότυπος Τίτλος:
Γνώσεις και Πρακτικές Προπονητών Στίβου Σε Αθλητές/τριες Με Περιορισμένη Όραση-Τύφλωση
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Γνώσεις και Πρακτικές Προπονητών Στίβου Σε Αθλητές/τριες Με Περιορισμένη Όραση-Τύφλωση
Περίληψη:
Σκοπός της παρούσας εργασίας αποτέλεσε η ανάδειξη προπονητικών πρακτικών για αθλητές/τριες με περιορισμένη όραση-τύφλωση που ασχολούνται με τον κλασικό αθλητισμό. Με την περάτωση της μελέτης θα είναι στη διάθεση προπονητών πρακτικές προπόνησης οι οποίες θα τους βοηθήσουν στην δημιουργία λειτουργικότερων προγραμμάτων άσκησης για αθλητές/τριες με οπτική αναπηρία στο κλασικό αθλητισμό. Για την περάτωση της συγκεκριμένης έρευνας, πραγματοποιήθηκε ως πρώτο βήμα μία εκτενής ανάλυση της υπάρχουσας βιβλιογραφίας. Στην συνέχεια επιλέγει η ποιοτική μέθοδος ως η πλέον κατάλληλη προσέγγιση για τη διεξαγωγή της έρευνας και πιο συγκεκριμένα εφαρμόστηκε η μέθοδος ημι-δομημένων συνεντεύξεων για την συλλογή των απαιτούμενων δεδομένων, σε δεκατέσσερις συνολικά (Ν=14) Καθηγητές Φυσική Αγωγής, που εργάζονταν στο Παραολυμπιακό αθλητισμό. Ειδικότερα συμμετείχαν εθελοντικά 14 προπονητές/τριες (οι 9 άνδρες και 5 γυναίκες, ηλικίας 25 έως 65 ετών), αθλητών/τριών με οπτική αναπηρία που ασχολούνται με τον στίβο. Από την ανάλυση των δεδομένων αναδείχθηκαν 4 κύριες κατηγορίες: ενασχόληση, καθημερινή προπόνηση, ατομικά χαρακτηριστικά και ψυχολογικά χαρακτηριστικά αθλητών/τριών με οπτική αναπηρία. Κατά την ανάλυση, η καθημερινή προπόνηση ξεχώρισε ως το κυρίαρχο θέμα, αναδεικνύοντας αρκετές προπονητικές πρακτικές όπως, η φυσική και η απτική καθοδήγηση, η λεκτική αλλά και η ακουστική καθοδήγηση, η εστίαση προσοχής, η τεχνική αποτύπωσης, η ανάλυση έργου, οι επαναλήψεις, η χρήση βίντεο, η συνεχής επίβλεψη και η εστίαση στις λεπτομέρειες. Κάθε προπονητής έχει τη δυνατότητα να εφαρμόζει μια συνδυαστική προσέγγιση αυτών των πρακτικών, λαμβάνοντας πάντα υπόψη τις ιδιαιτερότητες και τις ανάγκες του εκάστοτε αθλητή.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
αθλητές, περιορισμένη όραση, τύφλωση, προπόνηση, κλασικός αθλητισμός, προπονητικές πρακτικές, οπτική αναπηρία, αισθήσεις
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
40
Αριθμός σελίδων:
103
ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΡΙΑ ΤΣΟΚΑΝΗ ΑΜ 9980201800139 ΕΤΟΣ 2024.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο