Ο ρόλος του κοινού στο μουσικό επιτελεστικό συμβάν: Η περίπτωση της χιπ χοπ συναυλίας

Πτυχιακή Εργασία uoadl:3395323 20 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Τμήμα Μουσικών Σπουδών
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-04-04
Έτος εκπόνησης:
2024
Συγγραφέας:
Περράκης Γεώργιος
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Λαλιώτη Βασιλική, μ. Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Μουσικών Σπουδών, Φιλοσοφική Σχολή Ε.Κ.Π.Α.
Καλλιμοπούλου Ελένη, μ. Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Μουσικών Σπουδών, Φιλοσοφική Σχολή Ε.Κ.Π.Α.
Πουλάκης Νικόλαος, ΕΔΙΠ, Τμήμα Μουσικών Σπουδών, Φιλοσοφική Σχολή Ε.Κ.Π.Α.
Πρωτότυπος Τίτλος:
Ο ρόλος του κοινού στο μουσικό επιτελεστικό συμβάν: Η περίπτωση της χιπ χοπ συναυλίας
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Ο ρόλος του κοινού στο μουσικό επιτελεστικό συμβάν: Η περίπτωση της χιπ χοπ συναυλίας
Περίληψη:
Αντικείμενο της παρούσας εργασίας είναι η μελέτη του ρόλου του κοινού στα πλαίσια του μουσικού επιτελεστικού συμβάντος και συγκεκριμένα της χιπ χοπ συναυλίας, υπό το πρίσμα της θεωρίας της επιτέλεσης. Για τους σκοπούς της εργασίας πραγματοποιήθηκε βιβλιογραφική έρευνα με αναφορές στους επιστημονικούς κλάδους της Κοινωνιολογίας, της Ανθρωπολογίας, της Εθνομουσικολογίας, της Θεατρολογίας, της Επικοινωνίας και των Αφρο-Αμερικανικών σπουδών, με κοινό σημείο σύγκλισης τις σπουδές της επιτέλεσης, όπως και επιτόπια έρευνα σε underground χιπ χοπ συναυλίες, μέσω της συμμετοχικής παρατήρησης και της διεξαγωγής συνεντεύξεων. Κύρια ερευνητικά ενδιαφέροντα αποτελούν, η σχέση μεταξύ τελεστή και κοινού και οι τρόποι με τους οποίους το κοινό επιτελεί το ρόλο του, το πως αυτό επηρεάζεται από τη μεταμορφωτική ιδιότητα της επιτέλεσης και το πως τοποθετείται ως ομάδα στο επιτελεστικό συμβάν, όπως επίσης και το βίωμα της μουσικής επιτέλεσης. Τέλος, εστιάζοντας στο χιπ χοπ, πραγματεύομαι τη λειτουργία του ως πεδίο δράσης του κοινού και την έκφραση της επιτελεστικότητάς του στη ζωντανή συναυλία. Φιλοδοξία αυτής της εργασίας είναι να αναδείξει τη σημασία του κοινού ως αναπόσπαστου κομματιού της επιτέλεσης, ως εν δυνάμει τελεστή και συνδημιουργού του νοήματος της επιτέλεσης και να προτείνει, επίσης, μια εναλλακτική προσέγγιση του φαινομένου της επιτέλεσης, η οποία δεν ανιχνεύει την επιτελεστικότητα αποκλειστικά στους τελεστές επί σκηνής.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Καλές Τέχνες - Ψυχαγωγία
Λέξεις-κλειδιά:
επιτέλεση, κοινό, χιπ χοπ, συναυλία, δημοφιλής μουσική, ανθρωπολογία, επιτόπια έρευνα
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
60
Αριθμός σελίδων:
93