Στάσεις παιδιών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με τις ψυχικές διαταραχές σε παιδιά και εφήβους

Διπλωματική Εργασία uoadl:3398911 19 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Σχολική ψυχολογία
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-05-23
Έτος εκπόνησης:
2024
Συγγραφέας:
Αρμπουνιώτη Αντωνία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αικατερίνη Γκαρή, καθηγήτρια, τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ
Σπυρίδων Τάνταρος, καθηγητής, τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ
Βασιλική Νικολοπούλου, διδάκτωρ, ΕΔΙΠ, τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Στάσεις παιδιών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με τις ψυχικές διαταραχές σε παιδιά και εφήβους
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Στάσεις παιδιών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με τις ψυχικές διαταραχές σε παιδιά και εφήβους
Περίληψη:
Η παρούσα ερευνητική εργασία μελετά τις πεποιθήσεις και τις στάσεις παιδιών σχολική ηλικίας για παιδιά και εφήβους με ψυχικές διαταραχές. Αναλυτικότερα, μαθητές πέμπτης και έκτης δημοτικού από δύο σχολεία της νοτιοανατολικής Αττικής συμπλήρωσαν ένα αυτοσχέδιο ερωτηματολόγιο αυτοαναφοράς σχετικά με τις γνώσεις, τις πεποιθήσεις, τις προδιαθέσεις συμπεριφοράς, τον βαθμό ταύτισής τους με παιδιά και εφήβους που αντιμετωπίζουν κάποια ψυχική διαταραχή, καθώς και τα συναισθήματα που εγείρονται. Μία μικρή μερίδα εξ αυτών κλήθηκε να συμμετάσχει εθελοντικά σε μία ατομική συνέντευξη με την ερευνήτρια, ώστε να δοθεί η ευκαιρία στους μαθητές να εμπλουτίσουν την σκέψη και την εικόνα που έχουν για παιδιά και εφήβους με ψυχικές διαταραχές. Στο πλαίσιο της συνέντευξης απασχόλησαν και θέματα συμπεριφορών της ευρύτερης σχολικής κοινότητας, αλλά και θέματα αναμενόμενης και επιθυμητής συμπεριφοράς των άλλων σε περίπτωση που τα ίδια τα παιδιά αντιμετώπιζαν κάποια στιγμή κάποια ψυχική διαταραχή. Μέσα από τις απαντήσεις που δόθηκαν, φάνηκε ότι οι μαθητές έχουν ελλιπείς γνώσεις για τo θέμα, καθώς δεν γίνονται πολλές σχετικές συζητήσεις ούτε στο σχολικό ούτε στο οικογενειακό πλαίσιο, ακόμη κι αν η πλειονότητα γνωρίζει κάποιο άτομο με κάποια ψυχική διαταραχή. Ωστόσο, φαίνεται να υιοθετούν σχετικά θετικές στάσεις και να είναι ανοιχτοί στο ενδεχόμενο να επισκεφτούν οι ίδιοι κάποιον ειδικό ψυχικής υγείας, ακόμη και μετά από παρότρυνση γονέα ή εκπαιδευτικού. Ιδιαίτερα έντονα ήταν τα θέματα κοινωνικής απομόνωσης και μοναξιάς που ταυτίζουν με παιδιά και εφήβους με ψυχικές διαταραχές, καθώς όμως κι μία έντονη επιθυμία για παροχή βοήθειας, στήριξης και συμπαράστασης.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Φιλοσοφία- Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά:
children's beliefs and attitudes, children/adolescents with mental disorders, emotions, social isolation, familiarity
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
87
Αριθμός σελίδων:
111
Στάσεις παιδιών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με τις ψυχικές διαταραχές σε παιδιά και εφήβους.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο