Η στάση της οικογένειας στην ένταξη παιδιών με αναπηρία στην γενική εκπαίδευση

Πτυχιακή Εργασία uoadl:3410345 26 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-07-18
Έτος εκπόνησης:
2024
Συγγραφέας:
ΚΑΤΡΙΣΙΩΣΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
ΑΝΔΡΙΑΝΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Σοφία Χαρίτου , ΕΔΙΠ , ΤΕΦΑΑ Αθηνών , ΕΚΠΑ Αθηνών ,
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η στάση της οικογένειας στην ένταξη παιδιών με αναπηρία στην γενική εκπαίδευση
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η στάση της οικογένειας στην ένταξη παιδιών με αναπηρία στην γενική εκπαίδευση
Περίληψη:
Η παρούσα πτυχιακή εργασία διερευνά τη στάση της οικογένειας στην ένταξη παιδιών με
αναπηρία στην γενική εκπαίδευση. Σκοπός της έρευνας είναι να εξετάσει και να αναλύσει
τις απόψεις των γονέων σχετικά με την ενσωμάτωση των παιδιών τους με ειδικές
εκπαιδευτικές ανάγκες στο γενικό εκπαιδευτικό περιβάλλον. Αρχικά αναλύεται με βάση
την βιβλιογραφία που υπάρχει ο όρος αναπηρία, η ένταξη και οι στρατηγικές εφαρμογής
της στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, καθώς και οι γενικές στάσεις που έχουν παρατηρηθεί
απέναντι στην ένταξη μαθητών με αναπηρία. Η μεθοδολογία περιλαμβάνει
ερωτηματολόγια τα οποία διανεμήθηκαν σε δημοτικά σχολεία και γονείς παιδιών τυπικής
ανάπτυξης. Τα αποτελέσματα επηβεβαίωσαν σε έναν βαθμό τις υποθέσεις που είχαν γίνει.
Συγκεκριμένα, το φύλο των γονέων, η ηλικία τους, το μορφωτικό επίπεδό τους, το
επάγγελμά τους, η προηγούμενη εμπειρία επαφής με παιδί με αναπηρία και η προηγούμενη
εμπειρία συνύπαρξης παιδιού τυπικής ανάπτυξης με παιδί με αναπηρία στην ίδια τάξη
αναμένονταν να επηρεάσουν τις απαντήσεις των γονέων στις ερωτήσεις του
ερωτηματολογίου, κάτι το οποίο έγινε σε αρκετές ερωτήσεις αλλά όχι σε όλες, σύμφωνα
με την μόνο μεταβλητική ανάλυση διακύμανσης (ONE-WAY ANOVA) που
πραγματοποιήθηκε. Τέλος, προτείνονται μελέτες που μπορούν να βασιστούν και να
εξελίσουν την παρούσα μελέτη όπως η ανάλυση των αποτελεσμάτων της ένταξης στην
εκπαιδευτική διαδικασία και την επίδοση τόσο των μαθητών με αναπηρία όσο και των
τυπικών μαθητών ή που πραγματεύονται την ένταξη/συμπερίληψη παιδιών με αναπηρία
στη δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση ή τις πολιτικές και πρακτικές σε σχολικό
επίπεδο που ενθαρρύνουν τη θετική στάση των γονέων και την ενεργό συμμετοχή τους.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
Αναπηρία, Ένταξη, Ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, Ειδική και Γενική Αγωγή, Στάσεις, Προκαταλήψεις, Στερεοτυπίες, Υποθέσεις
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
73
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
57
Αριθμός σελίδων:
73
Πτυχιακη (1).pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο