Πολυπολιτισμικές Διαστάσεις σε Εκπαιδευτικούς: Εμπειρίες, Στάσεις, Αυτοαποτελεσματικότητα και Ιδεολογία

Διπλωματική Εργασία uoadl:3460741 8 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Σχολική ψυχολογία
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2025-01-30
Έτος εκπόνησης:
2025
Συγγραφέας:
Σωτηροπούλου Δανάη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Βασίλης Παυλόπουλος, Καθηγητής, Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ
Φωτεινή Πολυχρόνη, Καθηγήτρια, Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ
Σπυρίδων Τάνταρος, Πρόεδρος, Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Πολυπολιτισμικές Διαστάσεις σε Εκπαιδευτικούς: Εμπειρίες, Στάσεις, Αυτοαποτελεσματικότητα και Ιδεολογία
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Πολυπολιτισμικές Διαστάσεις σε Εκπαιδευτικούς: Εμπειρίες, Στάσεις, Αυτοαποτελεσματικότητα και Ιδεολογία
Περίληψη:
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να εξεταστούν ζητήματα πολυπολιτισμικότητας στον χώρο της εκπαίδευσης. Αν και στη βιβλιογραφία εντοπίζονται αντικρουόμενα ευρήματα, υπάρχουν στοιχεία που υποστηρίζουν ότι η πολυπολιτισμική αυτοαποτελεσματικότητα των εκπαιδευτικών συσχετίζεται με τις στάσεις τους όσον αφορά πολυπολιτισμικά θέματα, με τις προηγούμενες πολυπολιτισμικές τους εμπειρίες, καθώς και με τον ιδεολογικό και πολιτικό προσανατολισμό τους. Το δείγμα που συμμετείχε στη συγκεκριμένη μελέτη είναι 438 εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Τα συμμετέχοντα άτομα συμπλήρωσαν ερωτηματολόγια που αφορούσαν τις πολυπολιτισμικές τους εμπειρίες, τις στάσεις τους απέναντι στην πολυπολιτισμικότητα, την πολυπολιτισμική αυτοαποτελεσματικότητά τους και την πολιτική τους αυτοτοποθέτηση. Βρέθηκε ότι οι στάσεις των εκπαιδευτικών σχετικά με την πολυπολιτισμικότητα συσχετίζονται θετικά τόσο με τις πολυπολιτισμικές τους εμπειρίες όσο και με την πολυπολιτισμική τους αυτοαποτελεσματικότητα. Επίσης, εμφανίζεται θετική συσχέτιση ανάμεσα στις ποπλυπολιτισμικές εμπειρίες και την πολυπολιτισμική αυτοαποτελεσματικότητα των εκπαιδευτικών. Οι τρεις προαναφερθείσες μεταβλητές συσχετίζονται αρνητικά με τη δεξιά/ συντηρητική πολιτική αυτοτοποθέτηση. Όσον αφορά τις στάσεις των εκπαιδευτικών, παρουσιάζονται σημαντικές διαφορές ως προς το φύλο. Επιπρόσθετα, παρατίθενται προβλεπτικά και διαμεσολαβητικά μοντέλα που εξετάζουν τις σχέσεις των ανωτέρω μεταβλητών. Από την έρευνα εξήχθησαν αποτελέσματα, τα οποία είναι σύμφωνα με το μεγαλύτερο μέρος της υπάρχουσας βιβλιογραφίας.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Φιλοσοφία- Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά:
πολυπολιτισμική εκπαίδευση, πολυπολιτισμική αυτοαποτελεσματικότητα, πολυπολιτισμικές εμπειρίες
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
57
Αριθμός σελίδων:
56
Σωτηροπούλου- διπλωματική εργασία.pdf (824 KB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο