Η παρέμβαση στην παχυσαρκία σε μαθητές Δημοτικού διαμέσω του παιχνιδιού

Πτυχιακή Εργασία uoadl:1692387 274 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Ημερομηνία κατάθεσης:
2017-10-15
Έτος εκπόνησης:
2017
Συγγραφέας:
Ζαχαράκη Ευλαμπία
Τσαφά Θεώνη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Δρ. Κουτσούκη Δήμητρα , Καθηγήτρια Προσαρμοσμένης Κινητικής Αγωγής, ΣΕΦΑΑ, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η παρέμβαση στην παχυσαρκία σε μαθητές Δημοτικού διαμέσω του παιχνιδιού
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η παρέμβαση στην παχυσαρκία σε μαθητές Δημοτικού διαμέσω του παιχνιδιού
Περίληψη:
Σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν η δημιουργία και ο αρχικός έλεγχος καταλληλότητας παιγνιώδους προγράμματος παρέμβασης ως προς τη βελτίωση της φυσικής κατάστασης και κατ΄ επέκταση της αύξησης των καύσεων σε παιδιά δημοτικού, κατά τη σχολική ή εξωσχολική γυμναστική. Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνεται μακροπρόθεσμα η συμβολή στο έλεγχο του σωματικού βάρους. Το δείγμα της έρευνας αποτελούνταν από δύο ομάδες. Στην πρώτη ομάδα συμμετείχαν 15 παιδιά, Δ΄ τάξης δημοτικού σχολείου του Νομού Αττικής και στη δεύτερη 6 αγόρια ενός συλλόγου εξωσχολικής δραστηριότητας, ηλικίας έξι έως εννέα ετών. Ως ερευνητικό εργαλείο δημιουργήσαμε ένα παρεμβατικό πρόγραμμα με είκοσι παιχνίδια, τα οποία αποσκοπούσαν στην αύξηση των καρδιακών παλμών. Επικουρικά υπολογίστηκε ο δείκτης μάζας σώματος των παιδιών. Πριν την κύρια έρευνα εφαρμόστηκε πιλοτικό πρόγραμμα που συνέβαλε σημαντικά στην οριστικοποίηση της διαδικασίας συλλογής δεδομένων, σε αρχικές τροποποιήσεις των παιχνιδιών και στην ομαλή υλοποίηση της κύριας παρέμβασης. Για τη στατιστική ανάλυση χρησιμοποιήθηκε το πρόγραμμα λογισμικού SPSS, ver18.0. Με βάση τα αποτελέσματα, ο στόχος της έρευνας αρχικώς πραγματοποιήθηκε, καθώς οι σφυγμοί μετά από κάθε παιχνίδι ήταν υψηλότεροι από τους αντίστοιχους σφυγμούς ηρεμίας. Περαιτέρω, η στατιστική ανάλυση με paired samples T-test, ανέδειξε ότι η διαφορά αυτή ήταν στατιστικώς σημαντική για όλα τα παιχνίδια γεγονός που σημαίνει ότι υπήρξε ορθή επιλογή των παιχνιδιών και του τρόπου υλοποίησής τους. Τέλος, ο ποιοτικός έλεγχος καταλληλότητας υλοποίησης στο σχολικό πλαίσιο όσο και ο έλεγχος αποδοχής και συμμετοχής από τα παιδιά, συνέβαλαν στην οριστικοποίησης της μορφής των παιχνιδιών. Συμπερασματικά, το παιγνιώδες πρόγραμμα επηρέασε θετικά τη φυσική κατάσταση των παιδιών, συμβάλλοντας επίσης αποτελεσματικά σε συναισθηματικό και κοινωνικό επίπεδο.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
Παχυσαρκία, μαθητές δημοτικού, παιχνίδια
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
1
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
34
Αριθμός σελίδων:
51
Πτυχιακή Ζαχαράκη-Τσαφά.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο