Η ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΕΥΚΑΙΡΙΩΝ ΓΕΝΙΚΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΙ Η ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ

Διπλωματική Εργασία uoadl:2773191 365 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διδακτική και Μεθοδολογία των Μαθηματικών
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-06-18
Έτος εκπόνησης:
2018
Συγγραφέας:
Στυλίδης Ευάγγελος
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Δ. Πόταρη
Θ. Ζαχαριάδης
Γ. Ψυχάρης
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΕΥΚΑΙΡΙΩΝ ΓΕΝΙΚΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΙ Η ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΕΥΚΑΙΡΙΩΝ ΓΕΝΙΚΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΙ Η ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ
Περίληψη:
Ο ρόλος της γενίκευσης στις θετικές επιστήμες και πιο συγκεκριμένα σε αυτή των Μαθηματικών είναι αδιαμφισβήτητος. Το να διατυπώνεις προτάσεις, συλλογισμούς και συμπεράσματα που έχουν γενικευμένη ισχύ είναι ένα από τα βασικά συστατικά του πυρήνα των επιστημών αυτών. Όσον αφορά την διδακτική των μαθηματικών, η πλειοψηφία της ερευνητικής κοινότητας συμφωνεί στο κεντρικό ρόλο που η γενίκευση οφείλει να κατέχει στην σχολική τάξη. Στην Ελλάδα, η ανάπτυξη της ικανότητας των μαθητών να γενικεύουν αποτελεί βασική προϋπόθεση του Μαθηματικού
Γραμματισμού, ο οποίος είναι ο απώτερος στόχος του εκπαιδευτικού συστήματος. Ωστόσο είναι αξιοσημείωτο ότι οι ορισμοί για την έννοια της γενίκευσης εκτός από αρκετοί στο πλήθος εξελίσσονταν ταυτόχρονα με την ανάπτυξη του κλάδου της διδακτικής των μαθηματικών. Αντίστοιχα μεγάλο πλήθος ερευνών επικεντρώθηκαν στις δυσκολίες που οι μαθητές εντοπίζουν ως προς την επίτευξη της γενίκευσης, τις στρατηγικές αντιμετώπισης των δυσκολιών αυτών και τον ρόλο του εκπαιδευτικού ως προς την διαχείριση της έννοιας. Στην παρούσα εργασία μελετήσαμε δύο διαφορετικές περιπτώσεις σχολικών τάξεων, στις οποίες ο εκάστοτε εκπαιδευτικός ακολουθούσε διαφορετικές διδακτικές πρακτικές, εντοπίσαμε τις στιγμές και την μορφή με την
οποία η γενίκευση εμφανίζεται στη διάρκεια του μαθήματος και καταδείξαμε τον τρόπο της συνολικής διαχείρισης της από τον εκπαιδευτικό. Τα αποτελέσματα μας σε συνδυασμό με τις επιμέρους συζητήσεις που είχαμε με τους δύο εκπαιδευτικούς, αναδεικνύουν την έντονη επιρροή που οι προσωπικοί στόχοι και απόψεις των δυο εκπαιδευτικών είχαν στην διαμόρφωση δυο αισθητά διαφορετικών σχολικών περιβαλλόντων, τα οποία οδήγησαν σε διαφορετικές μορφές γενίκευσης σε
κάθε τάξη.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Θετικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
γενίκευση, στρατηγικές γενίκευσης, αλγεβρική σκέψη, ρεαλιστικά μαθηματικά, ερευνητική μάθηση, μεταφορά γνώσης, είδη διδασκαλίας
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
52
Αριθμός σελίδων:
99
Διπλωματική_Στυλίδης Ευάγγελος.pdf (2 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο